BMW G11 LCI 745e, bardziej zaawansowana niż kiedykolwiek dzięki Mobile Coders :).

Samochody serii 7 są zazwyczaj dosyć mocno wyposażone. Szczególnie w wersjach z topowymi silnikami.

Tutaj standardem jest to, co w innych modelach jest za dopłatą. To chyba nikogo nie dziwi bo decydując się na topową luksusową limuzynę BMW nikt nie będzie skąpić na dodatkach.

W przypadku tego samochodu po prostu nie wypada :).

BMW, z którym mieliśmy przyjemność pracować, zostało skonfigurowany na „bogato”.

„Ptaszki” w konfiguratorze poleciały z samej góry do samego dołu. Nie było chyba niczego, czego fabrycznie nie można by jeszcze dodać. Mimo to pewnych funkcji zabrakło.
Mówimy tutaj o ukrytych funkcjach zaawansowanej autonomiczności, które nie są dostępne w cenniku.

Ba nie są dostępne w samochodach w większości krajów.

- Assisted Driving View

Funkcja, która pozwala na wyświetlenie pojazdów, jadąc przed nami i obok nas, w Live Cockpit. Dodatkowo system asystuje zmianę pasa ruchu.
Ta funkcja oczywiście jest ogólnie dostępna, ale niestety nie w wszystkich wersjach oprogramowania oraz roku/miesiącach produkcji samochodu. Jeżeli posiadacie samochód serii Gxx, nawet ten z 2016/2017 jest również szansa aktywować system asystujący zmianę pasa ruchu.

Wystarczy przesłać do nas VIN celem ustalenia możliwości.
Wszystko odbywa się samym „kodowaniem” bez konieczności zmiany hardware. Działa to tak jak wspomnieliśmy nawet w samochodach „starszych” z klasycznymi okrągłymi zegarami.

Szczegóły w linku poniżej. Prezentacja w naszym firmowym BMW G31:
https://www.facebook.com/watch/?v=385019675917985

- ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń.

Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe.

Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytane ze znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +/- 15 km/h w stosunku do znaku.

Tolerancję można ustawić osobno dla zakresu do 60 km/h jak i powyżej 60 km/h.

Świetna opcja która pozwala jechać zgodnie z przepisami i ograniczeniami na drogach bez dotykania gazu. System sam będzie zwalniał i przyspieszał zgodnie z znakami drogowymi, a my nie musimy robić nic.
Dosłownie nic ;).

W Polsce i innych krajach standardowo ta funkcja działa w oparciu o konieczność zatwierdzenia zmiany prędkości poprzez potwierdzenie kierowcy przyciskiem SET.
Po naszym kodowaniu nie jest to już oczywiście konieczne, ale dalej możliwe, ponieważ możemy to zmieniać dowolnie w ustawieniach :).

- ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną.

Funkcja jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła.
System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.
W Polsce i innych krajach standardowo ta funkcja nie jest aktywna. Po naszym kodowaniu, wiecie co :).

- ARP – Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu.

Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub ustąpienia pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia.

System za pomocą kamer sprawdza czy ma pierwszeństwo przejazdu lub nakaz stopu, oraz sprawdza otoczenie na skrzyżowaniu.

Naprawdę rewelacyjna sprawa. Jeżdżąc po całej Polsce wielokrotnie dojeżdżaliśmy do skrzyżowań bez sygnalizacji świetlnej,, gdzie trzeba zachodzić w głowę „co autor miał na myśli”.

Wiadomo, że jadąc samochodem, rozmawiając jeszcze przez telefon (oczywiście na zestawie głośnomówiącym), nasze skupienie jest nieco mniejsze.

Zdarzało nam się wielokrotnie uznać, w ułamku sekundy, że to my mamy pierwszeństwo.

System jednak za każdym razem powstrzymał nasz zapał i zapobiegał skutkom naszej „złej” interpretacji otoczenia.

Ta funkcja również nie działa domyślnie w Polsce i wymaga naszego kodowania.

Zakodowaliśmy oczywiście jeszcze kilka innych funkcji jakie kodujemy niemalże codziennie w najnowszych samochodach serii Gxx, które już tak naprawdę same w sobie wiele mają.
Tutaj zawsze zgodnie z życzeniem klienta.

W przypadku pana Macieja, poprosił on o wyłączenie sygnału braku pasów, aktywacji filmów podczas jazdy VIM, aktywacja temperatury opon – obecnie było tylko ciśnienie, aktywacja trybu Comfort PLUS, aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu. Domyślnie jest 3, a 5 to spora wygoda szczególnie jak korzystamy z asystentów utrzymywania pasa ruchu.

Po całym kodowaniu ruszyliśmy w trasę testować nowe funkcje, które mocno przypadły do gustu naszemu klientowi.

Niebawem będziemy się spotykać na modyfikacji silnika. To już kolejne doładowane elektrykiem BMW, które wykorzysta swój „ukryty potencjał”.

Dziękujemy za miłe spotkanie i gratulujemy fenomenalnego samochodu z genialnym napędem.

#MobileCoders #bmwkodowanie #BMWG11745e #BMWADVAssistedDrivingView #ADPARPARSVIMfilmy
Przeczytaj na