Dlaczego NIE powinieneś usuwać systemu SOS w BMW – zamiast tego napraw moduł TCB/ATM!
Przykład: wymiana modułu wraz z baterią w BMW G30 530i – Mobile Coders

Coraz częściej trafiają do nas kierowcy, którzy po zobaczeniu komunikatu „Błąd systemu alarmowego SOS” w swoim BMW (szczególnie w modelach G30, G11, G20, F90, F15, G05 itd.) decydują się – za radą forumowych „wujków dobra rada” – na programowe wyłączenie tej funkcji. Na pierwszy rzut oka może się to wydawać szybkim i tanim rozwiązaniem, ale w rzeczywistości jest to bardzo zły krok.

Dlaczego?
Bo system SOS to nie jest „zbędny gadżet”. To aktywny system bezpieczeństwa, który:

automatycznie wzywa służby ratunkowe w razie wypadku,

przekazuje lokalizację pojazdu i dane z systemu poduszek powietrznych,

może uratować życie – dosłownie.

Zanim zdecydujesz się na jego wyłączenie, pomyśl: samochodem podróżuje Twoja żona, partnerka, dzieci lub inni bliscy. Z działającym systemem SOS masz większą szansę, że w krytycznym momencie ktoś przyjedzie im na pomoc. Bez niego – ta szansa drastycznie maleje. W życiu nie ma „kopii zapasowej”.

Owszem, programowe wyłączenie systemu wydaje się tanie, ale jeśli dojdzie do tragedii, konsekwencje takiej decyzji pozostaną z Tobą na zawsze.

Co więcej, wyłączenie systemu SOS:

może zakłócić działanie innych funkcji (np. nawigacja, aktualizacje OTA),

obniża wartość samochodu przy odsprzedaży.

Dlaczego występuje błąd SOS?
W 90% przypadków winna jest uszkodzona bateria modułu TCB/ATM – a to naprawa stosunkowo niedroga. W pozostałych 10% problemem jest uszkodzenie samego modułu (np. po zalaniu). Nawet wtedy wymiana jest opłacalna, biorąc pod uwagę, o jaką funkcję chodzi.

Co daje naprawa lub wymiana modułu?

przywraca pełną funkcjonalność ConnectedDrive (nawigacja, pogoda, aplikacje),

usuwa błędy z systemu i zegarów,

przywraca pełną ochronę w razie wypadku.

Dlatego jeśli masz błąd SOS – nie idź na skróty. Tanie rozwiązanie rzadko bywa dobrym rozwiązaniem.

Prezentowane BMW G30 530i gościło u nas już po raz trzeci. Dla nowych obserwatorów naszego profilu polecamy dwa wcześniejsze wpisy związane z tym autem:

Z serii Ewangelia Mobile Coders – „Powiedziała mu hamownia: Uwierzyłeś, bo kreski ujrzałeś; zadowoleni ci, którzy nie widzieli, poczuli i uwierzyli” – ciekawy wpis o modyfikacji BMW G30 530i z pomiarem na hamowni:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2708465042812148&id=1890364917955502

LCI made by Mobile Coders – modyfikacja BMW G30 pre LCI to LCI:
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/pfbid0MacsUQGrEJZ9uKHtNaMuQcAARQwv3WN4krcHKxv8ETWxyL16C4b4cGSZFru2WEisl

Miłego dnia dla wszystkich! 🚗💨
#MobileCoders #bmwg30 #serwisbmw #bmwatmtcbnaprawawymiana #bmwsos #bmwbateria #bmwmodulatmtcb
Przeczytaj na