BMW G15 V8 4.4 M850i – na modyfikacji w Mobile Coders 🙂

🔧 CHIP-TUNING silnika
Moc:
530 KM ➡️ 650 KM
Moment obrotowy:
750 Nm ➡️ 850 Nm

🔧 CHIP-TUNING skrzyni biegów ZF STAGE2

BMW 850i to luksusowy samochód. Model ten, jak zapewne niewielu z Was wie, wprowadzony został na rynek już w 1990 roku jako seria 8.
Został zaprezentowany jako sportowy samochód coupé i był jednym z flagowych modeli marki.
Początkowo napędzany był przez mocny 5,0-litrowy silnik V12, generujący około 300 koni mechanicznych.
W późniejszych latach produkcji modelu BMW 850i zyskało bardziej zaawansowany silnik 5,4-litrowy V12 o mocy około 322 KM.

Dzięki tak mocnemu silnikowi V12, BMW 850i zapewniało znakomitą wydajność.
Samochód był zdolny do przyspieszenia do 100 km/h w około 6 sekund, a jego maksymalna prędkość fabrycznie przekraczała 250 km/h.

Oprócz standardowej wersji BMW 850i, dostępne były także bardziej sportowe odmiany, takie jak 850CSi, które były jeszcze szybsze i oferowały większą moc oraz prędkość maksymalną.
Produkcja serii 8 została zakończona w 1999 roku, a model 850i został zastąpiony przez nowe serie BMW 6 i 8 w kolejnych latach.

Jednak BMW wznowiło serię 8 w 2018 roku w postaci modelu M850i xDrive, który kontynuuje tradycję luksusowych i wydajnych samochodów coupé, łącząc w sobie osiągi, styl, luksus i sport.

To samochód, który przyciąga uwagę miłośników motoryzacji na całym świecie. Nic dziwnego – jest naprawdę piękny i bardzo szybki.

Obecnie w przypadku tego modelu do wyboru dostępne są tylko najmocniejsze wersje silników benzynowych i diesla. Nie ma tu miejsca na jakieś 2-litrowe silniczki. Najczęściej kupowane to 40d i M50i – przynajmniej tak wynika z naszych obserwacji, ponieważ z tymi samochodami mamy styczność całkiem często.

W przypadku prezentowanego pojazdu – w cudownym kolorze Dravitgrau Metallic oraz pełnym pakiecie Individual – pod maską zagościł najmocniejszy benzynowy wariant V8 o pojemności 4.4 litra i mocy fabrycznej 530 KM, która rozpędza ten samochód do setki szybciej niż trwa łyk porannej kawy. Fabryczne 3,9 s do 100 km/h robią wrażenie.

Z kolei ta sama konstrukcyjnie „V-ósemka” w dostępnych na rynku modelach M8 i M8 Competition, które mają odpowiednio 600 KM i 625 KM, potrafi rozpędzić auto w czasie zbliżonym do szybkiego, trzykrotnego mrugnięcia okiem – czyli jakieś 3,2 s 🙂.

W związku z tym, że M850i posiada „niewykorzystane” zasoby mocy, nasz klient poprosił nas o modyfikację oprogramowania, dzięki czemu będzie mógł cieszyć się z niej w pełni. To było głównym celem naszego spotkania. Dzięki takim zmianom samochód działa jeszcze efektywniej i niemal natychmiast reaguje na polecenia kierowcy.
Oczywiście wykonaliśmy również przeskalowanie liczników do 330 km/h (w tym przypadku zastosowaliśmy layout z ALPINA).

Poza wspomnianym silnikiem wykonaliśmy również modyfikację skrzyni biegów STAGE2, aby spotęgować doznania z jazdy i sprawić, by skrzynia „nadążała” za silnikiem 🙂.

Taka modyfikacja skrzyni biegów zawiera mnóstwo zmian i – w dzisiejszych czasach EKO-nastawów fabrycznych – to must-have dla wszystkich, niezależnie od posiadanego silnika (benzyna / diesel) i modelu.

Zmiany obejmują m.in.:
✅ Wyższe ShiftPoints – bezpieczeństwo dla silnika (redukcja jazdy na zbyt niskich obrotach)
✅ Sportowe zachowanie bez uszczerbku dla komfortu
✅ Punkty zmiany i ciśnienia sprzęgła przystosowane pod kątem najszybszych możliwych zmian biegów i całkowitego skrócenia czasu reakcji
✅ Jeszcze płynniejsza praca skrzyni biegów
✅ Całkowicie przekonfigurowana logika prędkości zmiany biegów w każdym z trybów:
🔹 D/Comfort: spokojne punkty zmiany biegów przy niskiej i średniej prędkości, z naciskiem na komfort
🔹 D/Sport: odrobinę wyższe punkty zmiany biegów przy średniej/wysokiej prędkości
🔹 D/Sport+: podobnie, ale z nieco większą agresją
🔹 S/Comfort: wyższe punkty zmiany biegów przy średniej prędkości
🔹 S/Sport: wyższe punkty zmiany biegów przy średniej i dużej prędkości
🔹 S/Sport+: punkty zmiany biegów w trybie wyścigowym z szybką i słyszalną zmianą przełożeń

Wisienką na torcie tej modyfikacji jest wyświetlanie numeru biegu, na którym jedziemy, niezależnie od wybranego trybu (COMFORT/SPORT etc.).

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwchiptuning #chiptuningslask #chiptuningkatowice #chiptuninggliwice #chiptuningzfmodyfikacjaskrzyni #chiptuningpoznan #chiptuninggdansk #chiptuningtrojmiasto #m850iG15G16 #bmwzfmodyfikacja
Przeczytaj na