BMW G42 M240i na serwisie olejowym w Mobile Coders Door To Door :).
Niektórzy zmieniają olej w swoich autach tak jak im Pan B..., o przepraszamy, tak jak im zaleca producent, czyt. ASO. Wokół wielu ludzi powtarza im, że zalecenia producenta być może i są bardzo altruistyczne i proekologiczne, jednak w rzeczywistości doprowadzą do problemów w naszym aucie.
Nikogo nie namawiamy na częste wymiany, to Wasza sprawa co robicie ze swoim autem i jak go traktujcie, tak naprawdę to tylko przedmiot jak prawie każdy inny. I właśnie słowo prawie ma tutaj dość duże znaczenie.
Musicie pamiętać, że awaria samochodu nigdy nie jest czymś przyjemnym. Nawet drobna usterka może nam pokrzyżować plany.
Nie ma jednak nic gorszego niż permanentnie dokuczajcie nam usterki w naszym aucie, nie mówiąc już o poważnych awariach silnika, które uniemożliwiają dalszą jazdę.
Prawda jest taka, że nawet jeśli macie starsze auto, to w dalszym ciągu może ono zawsze dowieźć Was do miejsca docelowego, które sobie zaplanowaliście i to bez żadnych niespodzianek.
Naturalnym jest, że jakieś wady fabryczne czy usterki elektroniczne to rzeczy, których nie zawsze jesteśmy w stanie uniknąć, jednak redundancja tych systemów pozwala nam praktycznie zawsze na kontynuowanie podróży.
Wszystkie inne usterki zwykle wynikają z niedbalstwa oraz słabego serwisu w warsztacie, który nie ma pojęcia jak dany pojazd sprawdzić/skontrolować, by nie zaskoczyło kierowcy/właściciela.
Kierowcy i właściciele auto dzielą się dzisiaj na 3 główne grupy:
- Pierwsza - to Ci którzy są świadomi, rozumieją prawa fizyki i nie wierzą w jednorożce. Tacy ludzie twardo stąpają po ziemi, wiedzą, że częstsza wymiana oleju nie spowoduje skrócenia życia silnika, bo uwierzcie nam takie rzeczy też słyszeliśmy ;). Grupa pierwsza woli zapobiegać niż leczyć. Wychodzą raczej z założenia, że dodatkowa wymiana filtrów między tym co zaleca ASO spowoduje tylko i wyłącznie dłuższą i bezawaryjną jazdę. Dla nich to oczywiste i nikt nie przekona ich do tego, że jeżdżenie 30 czy 40k km na jednym oleju jest zdrowe. Ta grupa bazuje na zdrowym rozsądku i serwisuje zwykle swój samochód w warsztatach dedykowanych danej marce, a uniwersalnych mechaników moja szerokim łukiem. Ich samochody zwykle jeżdżą całkowicie bezawaryjnie i ekstremalnie rzadko się psują, a gdy już do awarii dochodzi to wiedzą, że nie nie jest to spowodowane ich niedbalstwem, tylko po prostu niefartem.
- Druga grupa to Ci, którzy nie mają ani wiedzy, ani doświadczenia i słuchają doradców, nie zawsze tych dobrych, trafiają do ASO, które ma takie a nie inne zalecenia i w pełni na nich polegają. Ta grupa może mieć szczęście lub pecha, w zależności jakimi ludźmi się otacza. Gdy ich auto ulega awarii to zwykle się z tym godzą, bo i tak nie zrozumieją jak mogło do tego dojść, a często ich to nawet nie interesuje ;).
- Trzecia grupa to ignoranci, czyli Ci, którym wydaje się, że wszystko wiedzą, bo kupili nowy samochód kilka lat temu, przejechali już 150k km i wymienili olej 2x w tym czasie i cieszą się, że zaoszczędzili przez ten czas 3000 zł na serwisie. Teraz wchodzą na Internetowe fora i piszą jaka to głupota skracać interwał olejowy i nie stosować się do wskazań komputera samochodu. Przecież on i szwagier już czwarte auto mają i nie wymieniają ani filtrów ani oleju i nic im się nie psuje, a te wszystkie serwisy, które zalecają wymianą częściej niż ASO to kity wciskają, by zarobić. Ta grupa jest szczególnie niebezpieczna dla drugiej opisanej wyżej.
Jednak, gdy im się samochód w kocu zepsuje, silnik eksploduje, albo zatrze to wtedy najdą milion innych powodów dlaczego do tego doszło, na pewno nie będzie to zbyt długi interwał serwisowy ;).
Prezentowane BMW M240i jest u nas już drugi raz, a do przeglądu w ASO jeszcze daleko :). Samochód ma 16.000 km przebiegu i to jego druga wymiana oleju w silniku wraz z filtrem. Możecie nie wierzyć, ale dopiero za ok 12.000 km auto poprosi o wymianę... A klient, no cóż pojedzie tam, tylko po to by zachować gwarancję na pojazd.
Do wymiany zastosowaliśmy olej Penrite Enviro+ 5W40, przed samą wymianą i zlaniem starego oleju zrobiliśmy płukankę, a po wlaniu świeżego oleju zastosowaliśmy dodatek ceramiczny Ceratec :).
Usługa została wykonana w trybie Door To Door, czyli odebraliśmy auto od klienta spod domu, zabraliśmy do warsztatu, wykonaliśmy serwis i odwieźliśmy pojazd we wskazane miejsce. W tym czasie klient mógł swobodnie i bez stresu zajmować się swoimi sprawami :).
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług, życzymy bezproblemowej eksploatacji tego genialnego auta :).
#MobileCoders #serwisBMW #warsztat #bmwG42 #m240i #b58 #penrite #bmwkodowanie