Nadrabianie zaległości ciąg dalszy 🙂.
Tym raze trafiło do nas MINI F54 Cooper S, czyli odmiana z silnikiem B46 (USA) o mocy 192 KM.
Samochód sprowadzony zza Wielkiej Wody wymagał kilku czynności takich jak:
- Konwersja do standardów europejskich (radio, język PL, mapa nawigacji, światła)
- CHIPTUNING
Moc
192 KM -> 240 KM
Moment obrotowy
290 Nm -> 400 Nm
- Kodowanie dodatkowych funkcji
- Aktualizacja całego pojazdu do najnowszej wersji
MINI to praktyczne auto na niedługie trasy. Nie chodzi nawet o wielkość tego samochodu, ale o poziom komfortu. Wóz ten jest ponadprzeciętnie sztywny, a w zakrętach zachowuje się trochę jak gokart.
Trzymanie w zakrętach jest rewelacyjne i daje dużo frajdy, jednak długa trasa może wykończyć poziomem hałasu. No chyba, że będziemy jechać do 100 km/h max 😉.
.
Wiele MINI F56 czy F54 przyjeżdża do nas na konwersję, ponieważ jest to model mega popularny w Stanach. Przeróbka jest tak samo wymagająca co przy samochodach BMW, bo to w końcu ta sama grupa 🙂.
Gdy prezentowane MINI do nas trafiło to pracę zaczęliśmy od pełnej aktualizacji sterowników. Jest to proces bardzo ważny, ponieważ pozbywa się drobnych problemów w samochodzie i pooprawia oraz optymalizuje jego działanie.
W następnym kroku zakodowaliśmy dodatkowe funkcje takie jak start stop, temperatura opon itp.
Trzeci krok to modyfikacja sterownika silnika w celu zwiększenia mocy. Fabrycznie samochód ma do dyspozycji 192 KM i 290 Nm co przy tej masie jest wystarczy na sprawne poruszanie się. Ale jak to bywa przy fabrycznych nastawach nie wszystko jest tak dopracowane jak powinno, ale po prostu nastawione na niską emisję spCO2.
Po naszych zmianach samochód staje się nie do poznania, reakcja na gaz, a nawet szybkość zmiany biegów znacznie się poprawia. Skrzynia biegów przestaje się gubić, a auto ciągnie od dołu do samej góry bardzo sprawnie.
Teraz częściej zdarza się zerwać przyczepność przednich kół, gdy jest lekko wilgotno, ale na suchym to auto też potrafi robić cuda.
Niestety ze względu na to, że wgraliśmy najnowszą aktualizację do sterowników to komputer silnika musiał zostać wyjęty i zmodyfikowany metodą BENCH, gdy już go odblokowaliśmy to mogliśmy swobodnie wykonywać wgranie i odczyt przez gniazdo OBD. Logowanie samochodu to już była formalność. Wszystko działa bezbłędnie, a auto jeździe obłędnie szybko 🙂.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Życzymy radości z jazdy.
#MobileCoders #chiptunung #MINIF54 #aktualizacja #serwisBMW #bmwkodowanie