Kolejna kompleksowa konwersja z USA BMW G30 z jego retrofitem (Licznik, Lampy LCI) Mobile Coders.

Dolar w dół, import w górę. Tak to obecnie wygląda. Od dłuższego casu zauważyć można ogromny wzrost importu samochodów z USA. Nic w tym dziwnego, bo jak to mówią CCC (Cena Czyni Cuda).

Nie pamiętamy dnia w którym nie przygotowaliśmy co najmniej jednej oferty na konwersje. Na szczęście realizacja zleceń rozkłada się mocno w czasie, ponieważ droga od zakupu do konwersji jest zazwyczaj bardzo długa i średnio wynosi z 8 miesięcy.

Sama konwersja to już kwestia godzin, jeżeli odda się auto w sprawdzone ręce.

Często niestety mamy styczność z samochodami, które już jeżdżą po naszych drogach rok od konwersji odbijając się od warsztatu do warsztatu z różnymi problemami, często niestety ich podłoże to niepoprawnie wykonana przeróbka.

Tak to jest, że ten ostatni, ale jakże ważny punkt przystosowania samochodu do rynku EU/PL jest traktowany po macoszemu, a co za tym idzie, za wszelką cenę klienci chcą go zrobić „za darmo”.

Tutaj nie zwracają uwagi na doświadczenie, a na cenę. To niestety początki ich problemów i wiele większych wydatków w perspektywie czasu.

Przestrzegamy przed „tanimi” konwersjami często niepełnymi, bo to nigdy nie był i nigdy nie będzie dobry pomysł. Lepiej wydać raz więcej i mieć spokój na lata.

Co do samej konwersji istnieje kilka kluczowych aspektów, które muszą zostać wzięte pod uwagę podczas jej wykonania. Mamy tutaj na myśli przeze wszystkim oświetlenie samochodu.

W przypadku BMW i samochodów z rynku USA, przednie lampy, w teorii mogą zostać te same, choć tak naprawdę powinny być również zmienione dlatego, że świecą one symetrycznie. Innymi słowy na lampach takich nie mamy doświetlenia prawej strony pobocza jak ma to miejsce w lampach asymetrycznych stosowanych w Europie.

Brak asymetrii nie powoduje jednak oślepiana, a co za tym idzie nie stwarza niebezpieczeństwa na drodze, dlatego też diagności przymykają na ten szczegół oko.

Tutaj jednak to co trzeba zrobić, to jest wyłączenie pomarańczowych świateł obrysowych zwanych potocznie sidemarkerem.

Coraz częściej klienci zlecają nam jednak zmianę lamp przednich na wersje z Europy i dodatkowo zmianę na lampy Adaptacyjne (Adaptive LED), bo te z oczywistych względów nie są częstym wyposażeniem w samochodach USA.

Dla zainteresowanych poniżej link do realizacji związanej z zmianą lamp na adaptive: https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/pfbid02BYFfTBqKi19p9M6cr7gQpf35zRTryoKxKnmu4jf3zZ4fcd6atXyJpPJyo2vAZXiYl

oraz film na YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=MTxKQgtIJp0

Poza wspomnianymi lampami przednimi w skład takich konwersji wchodzi:

- przekodowanie przednich świateł, włączenie świateł dynamicznego świecenia itp.,
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA,
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
- aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
- ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,
- wymiana przełącznika świateł celem aktywacji przeciwmgielnych lamp,
- aktywacja CarPlay, Screen Mirroringu oraz VIM – filmów podczas jazdy

W przypadku prezentowanego samochodu, nasz klient dodatkowo zażyczył sobie, abyśmy wykonali dodatkowo dwie modyfikacje:

- wymiana licznika na licznik FULL LED 6WB EU
- wymiana tylnych lamp na EU z wersji po faceliftingu LCI wraz z wiązką instalacyjną.

To drugie wymagało od nas dodatkowego zaprogramowania samochodu, ze względu na ograniczenia starej wersji oprogramowania.

Jest to szalenie istotne i konieczne do wykonania przed konwersją, w innym przypadku lampy nie będą pracowały poprawnie i będą generować błędy. Trzeba mieć na uwadze, ze samochody z USA są o tyle „niewdzięczne” do retrofitu (zmiany wyposażenia), że jego wykonanie wiąże się z częściowym lub całkowitym usunięciem konwersji. Dlatego warto w pierwszej kolejności / wraz z konwersją wykonać wszystkie planowane w samochodzie zmiany. W innym przypadku będzie to o wiele, wiele droższe.

W przypadku tego pojazdu, usługę wykonaliśmy kompleksowo w ciągu 6/7 godzin. Klient czekał na miejscu.

Dziękujemy Kamilu za zaufanie i miłe spotkanie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #konwersjaUSA #autoZusa #bmwg30usa5 #bmwkonwersja #bmw #carplaybmw #bmw6wbg30 #bmwretrofitlicznika #bmwlcilampytyl #g540iusa
Przeczytaj na