Hamulce jako fundament bezpieczeństwa - Serwis BMW 3 G21 oraz BMW 3 G20 ID8 w Mobile Coders :).

Układ hamulcowy to jeden z najistotniejszych elementów każdego samochodu, odpowiadający bezpośrednio za bezpieczeństwo zarówno kierowcy, jak i pasażerów.

Choć technologia samochodowa rozwija się w imponującym tempie, a nowoczesne pojazdy wyposażone są w szereg zaawansowanych systemów wspomagających jazdę, to właśnie hamulce są kluczowe w sytuacjach kryzysowych.

Podstawową funkcją układu hamulcowego jest zatrzymanie pojazdu w jak najkrótszym czasie i na jak najkrótszej drodze. W sytuacjach awaryjnych, kiedy sekundy mogą decydować o uniknięciu wypadku, sprawne hamulce są bezcenne. Dlatego regularne kontrolowanie stanu tarcz, klocków hamulcowych, przewodów i płynu hamulcowego jest kluczowe. Nawet najmniejsze opóźnienie w reakcji układu może mieć tragiczne konsekwencje.

Wiadomo, że nowoczesne samochody mają czujniki klocków i informują o konieczności ich wymiany, ale stan tarcz nie jest badany przez żaden z systemów. Trzeba o tym pamiętać.
Tarcze hamulcowe to elementy eksploatacyjne, które z czasem ulegają zużyciu. Mogą ulec porysowaniu lub przegrzaniu, co obniża ich skuteczność. Szalenie ważna jest też ich grubość, którą zawsze badamy i porównujemy z minimalną dopuszczalną wartością dla danej tarczy. Jak wspomnieliśmy, nie ma systemu który to bada. Sprawdzane są jedynie klocki i ich grubość.

Nie wolno ignorować objawów zużycia, takich jak piski podczas hamowania, wibracje kierownicy czy miękki pedał hamulca. Takie sygnały mogą świadczyć o poważniejszych problemach, które mogą wydłużyć drogę hamowania i zagrażać bezpieczeństwu.

Jeżeli jesteśmy przy hamulcach, to płyn hamulcowy jest również elementem, o którym wielu kierowców zapomina, a jego rola w układzie hamulcowym jest kluczowa.
Płyn przenosi siłę nacisku na pedał hamulca do klocków, które ściskają tarcze.
Z biegiem czasu płyn hamulcowy może wchłaniać wilgoć, co prowadzi do spadku jego efektywności. W skrajnych przypadkach może dojść do tzw. "gotowania się" płynu, co powoduje utratę zdolności hamowania.

Zaleca się regularną wymianę płynu hamulcowego co 2 lata lub zgodnie z zaleceniami producenta. Zaniedbanie tego prostego serwisu może prowadzić do poważnych problemów z hamulcami, zwłaszcza podczas intensywnej jazdy w trudnych warunkach. Na szczęście tutaj producent zastosował odpowiednią procedurę przypomnienia o tej czynności.

Jak widać na zdjęciach, w tym dniu na warsztacie mieliśmy dwa BMW serii 3. Wersje z ID7 czyli BMW 3 G21 oraz wersje z najnowszym ID8 BMW 3 G20.

W jednym z nich wymienialiśmy klocki hamulcowe i zrobiliśmy dokładny pomiar grubości tarcz. W drugim prezentowanym BMW, była to zwykła wymiana olejowa, tzw. między ASO.

Oba samochody odebrane zostały przez nas w tym samym dniu w serwisie Door to Door.

W ramach tej usługi, bezpłatnie odbieramy samochód z wyznaczonego przez klienta miejsca (dom, firma, etc.), jedziemy wykonać serwis na nasz warsztat, na którym dokumentujemy cały przebieg naszej pracy wraz z relacją na żywo która idzie na nasz FB i Instagram, po czym w tym samym dniu po wykonanym serwisie, odwozimy samochód do klienta.

Dzięki temu nasz klient nie marnuje swojego cennego czasu na oczekiwanie na serwis :).

Dziękujemy bardzo i do zobaczenia za ok 10kkm na kolejnym serwisie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwserwis #bmwklockitarcze #bmwolejsilnika #bmwpenrite #bmwhamulce
Przeczytaj na