BMW G21 320xd na CHIPTUNINGu silnika w Mobile Coders :).
CHIPTUNING silnika Stage 1
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 470 Nm
BMW G21, będące wariantem kombi serii 3 (Touring), słynie ze świetnego układu jezdnego i precyzyjnego prowadzenia. Zawdzięcza to kilku kluczowym rozwiązaniom technicznym i konstrukcyjnym, które zostały dopracowane przez BMW w tym modelu.
G21 opiera się na platformie CLAR (Cluster Architecture), która łączy stal o wysokiej wytrzymałości i aluminium. Dzięki temu sztywność konstrukcji jest bardzo wysoka, co minimalizuje odkształcenia nadwozia podczas jazdy w zakrętach. Niektórym może się wręcz wydawać, że to auto jest za sztywne, choć petrolheadzi pokochają jego zachowanie na drodze.
Masa pojazdu została zredukowana w porównaniu z poprzednimi generacjami, choć nieznacznie, G21 dalej waży sporo jak na klasę auta.
Nisko zamontowany silnik oraz inne komponenty mechaniczne, co obniża środek ciężkości pojazdu. To sprawia, że auto jest bardziej stabilne przy dynamicznej jeździe i w zakrętach, szczególnie przy wysokich prędkościach.
To BMW prowadzi się tak dobrze, że czasami mamy wrażenie, że gramy w grę komputerową. Oczywiście mówimy tutaj o wersji z zawieszeniem M lub M adaptive. Natomiast na zwykłym zawieszeniu dalej jest genialnie, ale bardziej komfortowo przez co na zakrętach autko nieznacznie się odchyla. Jeśli cenimy sobie komfort to zdecydowanie lepiej wybrać wersję bez zawieszenia M :).
Przednie zawieszenie to podwójne wahacze poprzeczne, które poprawiają kontakt opon z nawierzchnią i minimalizują podsterowność. Czuć to praktycznie od pierwszego zakrętu, że jesteśmy przyklejeni do drogi.
Tylne zawieszenie jest wielowahaczowe, znane z doskonałego kompromisu między komfortem, a sportowym prowadzeniem.
Adaptacyjne amortyzatory, które są w opcji umożliwiają dostosowanie charakterystyki tłumienia do warunków jazdy w trybie sport lub komfort. Różnice w przypadku trybów w G20/21 są odczuwalne dość znacząco, w przeciwieństwie do modeli G3x.
Elektronicznie wspomagany układ kierowniczy w G21 został skalibrowany tak, by oferować doskonałe wyczucie drogi. Naturalną progresję siły podczas skręcania.
Opcjonalny układ Variable Sport Steering zmienia przełożenie w zależności od kąta skrętu, co poprawia manewrowość w mieście i precyzję na zakrętach. Każdy, kto używał G2x z takim układem jest zakochany :). Na szczęście praktycznie każda wersja z M pakietem ma ten układ.
BMW tradycyjnie dąży do uzyskania idealnego rozkładu masy między przednią a tylną osią. W G21 osiągnięto to dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu komponentów (np. akumulator w tylnej części pojazdu), ale to żadna nowość BMW robi tak od dekad. Efektem jest doskonała stabilność w zakrętach i przewidywalne reakcje na szybkie zmiany kierunku. Tutaj Audi czy Mercedes zostają mocno w tyle.
Jak wszystkie modele BMW, G21 przechodzi intensywne testy i dostrajanie na torze Nürburgring. Dzięki temu zawieszenie, układ kierowniczy i dynamika jazdy są dopracowane pod kątem sportowego prowadzenia. Za to najbardziej kochamy BMW :).
W prezentowanym egzemplarzu brakowało troszkę KM i Nm, dlatego właściciel zdecydował się na program, który tę "wadę" wyeliminuje i doda trochę mocy :).
Samochód po CHIPTUNINGu staje się dużo sprawniejszy i chętniej jedzie dostarczając dużo frajdy kierowcy :).
Samochód jest jeszcze bez miękkiej hybryd, więc i wyprodukowany przed 2020 rokiem, dlatego modyfikacja była możliwa do wykonania :).
Bardzo dziękujemy za zaufanie i skorzystanie z naszych usług.
#MobileCoders #chiptuning #bmwg20 #serwisBMW #kodowanieBMW