BMW G30 M550d, czyli silnik, który już nie wróci :).

- CHIPTUNING silnika Stage 1
Moc
400 KM -> 480 KM
Moment obrotowy
760 Nm -> 860 Nm

- CHIPTUNINING skrzyni biegów ZF8HP Stage 2
Szybsze zmiany przełożeń
Płynnijesza zmiana biegów
Jeszcze lepsza reakcja na polecenia kierowcy
Wyświetlanie biegów w trybie drive

Silnik B57D30S0 w M550d to szczyt inżynierii wysokoprężnej, łączący wysoką moc, imponującą elastyczność i stosunkowo niskie zużycie paliwa (w porównaniu z osiągami). Dzięki zastosowaniu układu Quad-Turbo, zapewnia on niezwykle płynną i dynamiczną charakterystykę pracy w pełnym zakresie obrotów.

Kluczowe technologie wykorzystane przy jego budowie to:

Quad-Turbo:
Silnik wyposażony jest w cztery turbosprężarki o różnej wielkości, działające w sekwencyjnym układzie. Dwie mniejsze turbosprężarki zapewniają szybkie reakcje na niskich obrotach. Dwie większe turbosprężarki uruchamiają się przy wyższych prędkościach obrotowych, zwiększając maksymalną moc.

Common Rail:
System wtrysku paliwa o ciśnieniu do 2500 barów. Wysokociśnieniowe wtryskiwacze piezoelektryczne zapewniają precyzyjne dawkowanie paliwa.

Układ chłodzenia:
Rozbudowany system chłodzenia turbosprężarek i silnika. Dodatkowe chłodnice i intercoolery dla optymalnego chłodzenia powietrza doładowującego.

Z takimi modelami mieliśmy do czynienia już nie raz i zebraliśmy sporo doświadczenia. Co prawda auta nie są najtańsze w eksploatacji, szczególnie jeśli chodzi o jakieś naprawy. Samochód może sprawiać sporo kłopotów niedoświadczonym mechanikom, dlatego radzimy korzystać ze sprawdzonych serwisów mechanicznych stricte powiązanych z marką BMW :).

W prezentowanym egzemplarzu zwiększyliśmy moc czyniąc go naprawdę potworem. Samochód fabrycznie ma ok 4.4s do 100 km/h, a po modyfikacji ten czas spada do ok 4s. Wszystko oczywiście zależy od przebiegu i stanu auta, ale takich parametrów i osiągów możemy się spodziewać po zmianach.

Dodatkowo zmienione nastawy skrzyni biegów sprawiają, że jazda dostarcza jeszcze więcej emocji i mamy wrażenie, że samochód stał się dużo lżejszy. Zmiany biegów są tak płynne, że niemalże niezauważalne. Między serią a modyfikacją skrzyni jest przepaść, dosłownie. Modyfikacje skrzyni polecamy każdemu, nawet bez wzmacniania mocy silnika daje bardzo dużo frajdy.

Parametry po modyfikacji silnika z kolei są imponujące, potężny moment obrotowy napędza to autko z dziecinną łatwością :). Szkoda, że przestano produkować ten model, jest genialny i przy swojej mocy nad wyraz ekonomiczny.

Śpieszmy się kupować M50d, tak szybką skończyli ich produkcję ;).

#MobileCoders #BMWG30 #M550d #chiptuning #zf8ghp #serwisBMW
Przeczytaj na