BMW G30 520xd na pełnym serwisie olejowym oraz CHIPTUNING'u skrzyni biegów ZF8HP :).

- serwis olejowy silnika Trzech Króli (Płukanka, olej Penrite 5w40, Ceratec, filtr BMW OEM)
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana oleju przedniego i tylnego mostu
- wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej VTG (xDrive)

Niemalże każdego dnia przyjeżdżają do nas samochody na serwis elementów napędowych.

W BMW z xDrive występuje skrzyni rozdzielcza xDrive, która jest bardzo czuła na jakość oleju. Jeśli przesadzimy z długością interwału to niemalże pewnym jest, że dość szybko się ona zepsuje i wtedy koszty są naprawdę spore.

Na szczęście świadomość użytkowników z roku na rok rośnie i przestają oni słuchać zaleceń producenta co do interwału.

A jakie są te zalecenia?
1. Wg producenta w BMW 520d G30 wymiana oleju powinna nastąpić co 24 miesiące lub 30k km, w zależności co nastąpi szybciej
2. Wg producenta samochodu, oleju w skrzyni biegów ZF8HP nie wymienia się ;).
3. Wg producenta, filtr powietrza powinno wymienić się co 60 k km ;).
4. Wg producenta, filtr paliwa spokojnie można wymienić po 60k km ;).
5. Wg producenta, oleju w skrzyni rozdzielczej oraz mostach przód i tył nie wymienia się, no chyba, że doszło do usterki np. uszczelniaczy, wtedy należy wymienić (aż zaskoczeni jesteśmy, że nie każą wlać tego starego oleju ;)).

To nie brzmi normalnie. Każdy kto widział jak wygląda olej po przebiegu 30k km lub po dwóch latach wie, że niczemu dobremu to nie służy, a na pewno nie silnikowi.

Po 60k km filtr powietrza wygląda jak ściera, która służyła do mycia podłogi w warsztacie. Ten filtr należy wymienić co najmniej co 20k km.

O innych filtrach nawet nie wspominamy.
A VTG czy skrzyni biegów powinny dostać świeży olej co 70-80k km i kropka.

W prezentowanym egzemplarzy wykonaliśmy pełen serwis, ale oprócz niego również przeprowadziliśmy modyfikację skrzyni biegów ZF8HP.

CHIPTUNING takiej skrzyni daje naprawdę bardzo dużo. Automat zaczyna pracować dużo bardziej przewidywalnie i chętniej wykonuje nasze polecenia. Nie ma efektu gumowatości, nie ma żadnych opóźnień, a skrzynia nie wrzuca możliwie najwyższego biegu przy najniższej prędkości. Same plus, które przekładają się na trwałość podzespołów całego samochodu.
Dodatkowo ZF8HP zaczyna pracować znacznie płynniej.

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :). Życzymy radości z jazdy i gratulujemy świetnego podejścia do serwisowania swojego auta :).

#MobileCoders #BMWG30 #serwisBMW #warstat #penrite #chiptuning #zf8hp
Przeczytaj na