BMW M440i G22, czyli kolejne B58 na serwisie w Mobile Coders 🙂.
Ach te topowe modele BMW, przyjemnie się na nie patrzy. Ciekawym jest, że jest ich coraz więcej. Praktycznie każdego dnia widzimy jakieś BMW z literką M przed oznaczeniem wersji silnikowej 🙂.
Oczywiście o ile w przypadku np. BMW serii 1 nie ma to kompletnie pokrycia w rzeczywistości, o tyle np. w przypadku X5 M60i czy X7 M60i sprawa wygląda nieco inaczej. Silniki w tych autach pochodzą prosto z fabryki M-power.
No dobra, ale co z tą M440i, czy to też M? Nie, silnik to nie M, choć B58 ma wiele elementów wspólnych z jego mocniejszym bratem, czyli S58, jednak ten drugi jest znacznie wytrzymalszy. Jest też znacznie lepiej zoptymalizowany pod kątem chłodzenia i przepływu oleju, tłoki dodatkowo pokryte są powłoką przeciwcierną. S58 jest stworzony bardziej do wyścigów, dlatego można rzec, że M przed 440i jest też ciut naciągane 😉. Jednak w takim świecie żyjemy, gdzie liczy się opakowanie, krzykliwy wygląd i mnóstwo sportowych dodatków, by pod pięknym kombinezonem zamaskować zwiotczałe mięśnie 🙂.
Nie, akurat M440i jeździ dobrze, a i nie wygląda nazbyt krzykliwie. Ten samochód zrobiony jest tak, by nie udawać eMki. Co prawda auto standardowo ubrane jest w pakiet M, ale to wciąż elegancki garnitur, a nie zbyt szeroki dres.
Osiągami też zbliża się troszkę do M, choć zależy jak kto na to patrzy. Sekunda różnicy do 100 km/h pomiędzy M440i a M4 nie dla każdego warta jest dopłaty 200k zł, jednak punkt widzenia zależy od zasobności portfela i prawdziwej miłości do samochodów M-power.
Ale wróćmy do prezentowanego BMW G22 M440i. W tym aucie przeprowadziliśmy serwis olejowy, kompleksowy, który zawierał:
- wymianę oleju w silniku z zestawem Trzech Króli (olej Penrite 5w40 Enviro+, płukanka, Ceratec oraz oryginalny filtr oleju BMW)
- filtr powietrza
- filtr kabinowy
- olej w skrzynie biegów ZF8HP wraz z miską i filtrem
- olej w przednim moście
- olej w tylnym moście
- olej w skrzyni VTG wraz z resetem kalibracji
- wymianę płynu hamulcowego
jak widzicie zakres szeroki, tak naprawdę praktycznie każdy płyn został wymieniony. Teraz właściciel nie musi się martwić przez długi czas o stan elementów napędowych.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług 🙂. Życzymy frajdy z jazdy.
#MobileCoders #BMWM440i #BMWG22 #warsztat #serwisBMW #bmwkodowanie #penrite #ceratec