Klasyka gatunku, czyli BMW F26 X4 20d B47 na modyfikacji silnika i skrzyni :).

CHIPTUNING silnika
Moc
190 KM -> 220 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 440 Nm

CHIPTUNING skrzyni biegów ZF8HP
- szybsza zmiana biegów
- płynniejsza zmiana biegów
- wyświetlanie biegu na którym jedziemy
- lepsza reakcja na wciśnięcie pedału gazu

Z silnikami B47 jest tak, że są to już naprawdę sprawdzone i bardzo trwałe jednostki. Co by nie mówić źle o 20d w BMW to wersje B zdała egzamin na 5+.

Tak, wiemy, pękają chłodniczki EGR (wada materiałowa), psują się kolektory ssące, ale to wynik przede wszystkim "działania" chłodnicy i zaworu EGR. Ogólnie nie od dzisiaj wiadomo, że rozwiązania ekologiczne stosowane w nowoczesnych samochodach, czy to benzynowych czy diesla, są dla niego bardzo szkodliwe.

Nowe samochody są potwornie zduszone wszystkimi rozwiązaniami zmniejszającymi emisję CO2 oraz tlenków azotu, przez co stają się bardziej awaryjne. O ile jesteśmy tego świadomi to możemy zapobiec wielu problemom w przyszłości, ale to temat o którym już wiele razy pisaliśmy.

A więc wracając do sedna, silnik 20d B47 to taka jednostka, która jest mega bezawaryjna i stosunkowo dynamiczna. Dla zwolenników "jak BMW to tylko z R6" będzie to silnik za słaby, ale dla każdego, kto racjonalnie użytkuje samochód, nie potrzebne mu 300 czy 400 KM do ścigania się spod świateł to taki dwulitrowy diesel sprawdzi się idealnie.

Takie auto ma podstawowy plus w postaci bardzo niskiego spalania oraz niższych, porównując do 30d kosztów napraw. Chociaż z tym pierwszym to zależy, jeśli samochodem jeździmy głównie trasy, to 30d spali może 1L więcej co jest wynikiem genialnym.

Jednak, gdy już zakupiliśmy nasze 20d w wersji B47 i ma np. 190 KM jak w prezentowanym egzemplarzu to bez problemów, a nawet naszym obowiązkiem powinno być "podkręcenie" jego parametrów. Serio, te silniki aż proszą się o to, a zmiana jest odczuwalna. Po CHIPTUNINGu silnik zbiera się bez porównania lepiej, łatwiej wkręca się na obroty i czuć moc nawet w ich wyższych partiach.

Dodatkowo jeśli połączymy to z modyfikacją skrzyni biegów, co oczywiście nie jest obligatoryjne, to otrzymamy totalnie inny samochód, lepszy, szybszy i sprawniejszy. Każdy kto doświadczył ten wie :).
Polecamy gorąco takie zmiany, na pewno będziecie zadowoleni :).

Egzemplarz przy którym pracowaliśmy to właśnie model F26 X4, który dysponował mocą 190 KM i 400 Nm, po zmianach ma już 220 KM i 440 Nm, co zdecydowanie poprawia jego osiągi i dynamikę. Auto jest dla nas i powinno nas cieszyć, a seryjne nastawy to bardzo niewykorzystany potencjał :).

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Życzymy radości z jazdy.

#MobileCoders #bmwX4 #f26 #chiptuning #bmwkodowanie #zf8hp #stage2
Przeczytaj na