BMW X5M F85 na FULL pakiecie w Mobile Coders :)
Zakres prac:
- aktualizacja sterowników
- konwersja pojazdu z rynku japońskiego na europejski
- kodowanie dodatkowych funkcji
- CHIPTUNING silnika Stage 1
- CHIPTUNING skrzyni biegów ZF8HP
BMW X5M to samochód nadzwyczajny, który może budzić sporo kontrowersji. Zresztą, szczególnie w ostatnim czasie, bawarska marka, którą uwielbiamy, staje się bardziej kontrowersyjna niż kiedykolwiek ;).
X5 to SUV, który wcale nie musi być szybki, niektórzy wybierają wersję 25d, która służy im do spokojnego przemieszczania się z fotelikami do transportu swoich maluchów, a inni kupują odmianę M, która z komfortem ma tyle wspólnego, co szpilki w biegach na długim dystansie.
Jako fani marki i wielcy pasjonaci, nie jesteśmy za SUV'ami. W sensie te auta mają sens, gdy mamy dzieci i żonę, która codziennie zawozi je do szkoły.
Mają też sens, gdy zaczynamy się starzeć, a schylanie się, by wcisnąć się do limuzyny sprawia nam dużą trudność.
Inny aspekt to pozycja, siedzimy wysoko czując się bezpieczniej i patrząc na innych z góry. To już kwestia gustu, ale można to polbić fakt.
Jednak w każdym innym przypadku ten typ auta jest dla nas marnotrawstwem ;).
SUV jest ciężki, ma większe opory toczenia, większy współczynnik Cx, jest głośniejszy, nieekonomiczny, powolny i ociężały.
Na długie trasy nie nadaje się tak jak limuzyna, nawet rozważając X7 czy XM, to dalej samochody, które nie będą docenione na długich dystansach, typu 1000 km. Limuzyna, to coś co da nam największy komfort i najmniejsze zmęczenie.
No dobra, ale jak jest z tym X5M? Czy ten samochód ma jakąś logikę i uzasadnienie? Naszym zdaniem NIE.
Czy daje frajdę z jazdy? Oczywiście :). Daje mnóstwo frajdy i zaskakuje trakcją. Pomimo, że to 5 miejscowy autobus na kółkach to pokonywane przez niego zakręty wydają się proste. Auto pomimo masy, wysokości i budowy niemiłosiernie dobrze trzyma się drogi.
575 KM mocy i 750 Nm robi robotę, a po naszej modyfikacji uzyskujemy 660 KM i 850 Nm. W praktyce oznacza to tyle, że każde wciśnięcie gazu w podłogę powoduje mocny masaż pleców kierowcy i pasażerów. Silnik S63 ma spory potencjał na modyfikację, oczywiście krążą opinie, że jest awaryjny, jednak przy odpowiednim dbaniu o niego przejedzie i 200k km bez remontu.
Prezentowany egzemplarz to pojazd z przebiegiem zaledwie 60k km, który został kupiony w Japonii. Stan wręcz doskonały, więc to dobry materiał na wprowadzenie zmian.
Dodatkowo do modyfikacji silnika dorzuciliśmy program skrzyni, dzięki niemu mamy zwiększoną szybkość zmiany biegów, ściągnięte limitery momentu obrotowego oraz poprawioną reakcję na gaz. Auto wręcz "wymiana".
Przed zmianami mocy zaprogramowaliśmy cały pojazd do najnowszej wersji oraz zakodowaliśmy dodatkowe funkcje. Przeprowadziliśmy też konwersję na standardy europejskie i wgraliśmy najnowszą mapę EU.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i za zaufanie :). Życzymy frajdy z jazdy.
#MobileCoders #BMWX5M #chiptuning #zf8hp #konwersja #bmwkodowanie