BMW G07 X7 40d na doposażeniu w hak holowniczy BMW z elektrycznie składaną głowicą kulową wraz z serwisem olejowym - Mobile Coders.
Tegoroczne lato rozpieszczalo nas niemiłosiernie. Aż szkoda każdego dnia spędzonego w domu. Spacer po lesie to za mało, aby wykorzystać potencjał tego, co serwuje nam aktualna pogoda.
Idealnym rozwiązaniem jest wypad na rowery, ale nie wszędzie da się fajnie pojeździć. Dla tych którzy chcą aktywnie spędzić czas na świeżym powietrzu, w promieniach słońca, a przy tym sporo pozwiedzać, warto zapakować rower pod pachę i wyjechać w malownicze miejsca i przygotowane pod rower trasy widokowe.
Niestety z tą pachą to nie jest tak prosto, bo rower mały nie jest. Biorąc pod uwagę, że wiele osób myśli o wypadach rodzinnych, to z zapakowaniem roweru w bagażnik może być problem.
Dlatego tak popularne i tak cieszące się uznaniem są bagażniki rowerowe na hak. Jednak hak trzeba mieć a ma go zdecydowana mniejszość samochodów, stąd w sezonie letnim montujemy kilkadziesiąt haków w różnych BMW. Od małych jak np. X1 po duże, a raczej największe jakim jest BMW X7. To właśnie w samochodach „X” montujemy tych haków najwięcej. Kilka z takich montaży możecie zobaczyć na naszym YouTube w zakładce retrofit, a poniżej link do montażu haka w innym, niż tu prezentowanym BMW X7.
https://www.youtube.com/watch?v=YntlgkrPYIc
Jeżeli mówimy o montażu haka, to oczywiście mowa tu o haku, tylko i wyłącznie, oryginalnym, a nie jakimś zamienniku nawet "dedykowanym".
Z takimi "dedykowanymi" hakami często zdarzają się problemy przy montażu, spowodowane m.in., niedokładnym spasowaniem otworów montażowych przy których trzeba "rzeźbić". Pojawiają się naciski na zderzak powodujące jego wyginanie i kolejna rzeźba w postaci cięcia, gięcia, pasowania. Nie wspominając o nieestetycznym widoku i konieczności ręcznego montażu i demontażu głowicy, która ani nie jest lekka ani też czysta.
Głowicę też trzeba gdzieś trzymać, a jeździć z nią w pozycji zamontowanej nie mając nic na haku nie można. Więc kolejny problem. A przecież hak miał być ułatwieniem prawda?
To wszystko to nic w stosunku do chyba najważniejszej rzeczy, a mianowicie prawidłowego działania haka i jego integracji z samochodem.
Współczesna elektronika w nowoczesnych samochodach jest jak wiemy bardzo zaawansowana, zestaw oryginalnej wiązki haka będzie z nią współpracował i nie będzie miał na nią negatywnego wpływu.
Samochód po zamontowaniu fabrycznego haka, w momencie jego aktywacji, dopasuje sobie systemy w samochodzie w taki sposób, aby podróżować bezpiecznie.
Niektóre systemy są dezaktywowane, a inne zmieniają swoją charakterystykę pracy. To bardzo ważna kwestia.
Taką 100% kompatybilność gwarantuje tylko i wyłącznie fabryczny hak wykonany w oparciu o oryginalne części BWW i dopisany do VIN pojazdu.
Są oczywiście i minusy, Minusem jest cena przewyższająca haki "dedykowane", oraz trudność montażu.
Pracy jest zdecydowanie więcej, co widać na zamieszczonych zdjęciach, gdzie pokazujemy naszą pracę przy doposażeniu BMW X7 40d w oryginalny hak BMW z elektrycznie składaną głowicą kulową i układem kontroli stabilności przyczepy.
Samochód zakupiony z drugiej ręki. Na wyposażeniu miał wszystko oprócz właśnie haka.
Naszym zdaniem, montaż haka to nie miejsce na szukanie oszczędności. Należy pamiętać, że montuje się go raz na "całe życie samochodu", o ile zrobimy to raz za dobrze 🙂.
Pozorny zysk z zakupu zamiennika haka "ala BMW", może w przyszłości nieść za sobą poważne konsekwencje nie tylko finansowe.
Dziękujemy za zaufanie Panie Krzysztofie 🙂.
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwg07retrofit #bmwmontazhakaelektrycznego #hakelektrycznyBMWbmwX7