BMW G31 540i na modyfikacji w Mobile Coders :).

Zakres:
- CHIPTUNING silnika Stage 1
Moc
340 KM -> 400 KM
Moment obrotowy
450 Nm -> 580 Nm

- CHIPTNING skrzyni biegów ZF Stage 2
*szybsza praca skrzyni
*płynniejsze przełożenia
*lepsza reaktywność
*zminimalizowana tendencja do trzymania niskich obrotowó
*wyświetlanie biegu na którym jedziemy w trybie Comfort

- poprawa wiązki haka, usunięcie usterki spowodowanej przez zły montaż.

BMW G31 540i z silnikiem B58 to auto wyjątkowe. Seria 5 produkowana od 2017 jest ogólnie udanym samochodem z przemyślanymi rozwiązaniami i do dnia dzisiejszego jest atrakcyjne wizualnie. Dodatkowo w tym przypadku wyposażone jest ono w najlepszy silnik benzynowy. Najlepszy nie w sensie osiągów, ale na pewno bezawaryjności, kosztów obsługi i osiągów.

Seryjnie jednostka ma 340 KM i 450 Nm, a to pozwala na bardzo przyjemne przemieszczanie się. Nie ma co ukrywać, limuzyna tej klasy trochę waży, więc i moc jest tutaj niezbędna.

Właściciel poprosił nas o modyfikację silnika oraz skrzyni biegów, by uzyskać jeszcze więcej koników :).
Po modyfikacji programowej Stage 1 uzyskujemy tutaj aż 400 KM i 580 Nm co jest świetnym wynikiem i co czyni ten samochód naprawdę bardzo szybkim, a przy okazji jego zapotrzebowanie na paliwo jest, w stosunku do innych aut z taką mocą, śmiesznie niskie. Co więcej pojazd w trasie potrafi być bardzo oszczędny, co nie raz pokazywali nam nasi klienci, który eksploatują właśnie ten model :).

W prezentowanym egzemplarzu oprócz podniesienia mocy zmodyfikowaliśmy również skrzynię biegów, która pracuje troszkę ospale na serii. Spowodowane jest to wymogami norm emisji spalin, co sprawia, że auto, bez włączonego trybu sport, nie da nam pełnej radości z jazdy. Niestety w tym trybie automat nie zachowuje się tak neutralnie jak w comfort, co sprawia, że nie będzie go używać przez cały czas, ponieważ irytować nas będzie wysokie trzymanie obrotów silnika, by mieć natychmiastowy dostęp do mocy i momentu obrotowego.

Po naszym programie skrzyni silnik harmonizuje się z nią i zmiany biegów są bardziej spontaniczne, a sama skrzynia przestaje utrzymywać niskie obroty w trakcie przyspieszania. Polecenie prawej stopy kierowcy jest błyskawicznie interpretowane przez automat i reakcja jest natychmiastowa bez zbędnej ospałości.

Po takim zabiegu, czyli modyfikacji skrzyni i silnika, auto staje się nie do poznania i sprawa 2x więcej frajdy niż na serii :).

Na samym końcu poprawiliśmy działanie haka i wiązki, która powodowała błędy, Hak montowany był w jakieś firmie, która nie zrobiła tego zgodnie z instrukcjami BMW.

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Życzymy radości z jazdy :).

#MobileCoders #hakholowniczy #bmw540i #G30 #bmwg31 #retrofit #chiptuningbmw #stage2 #serwisBMW
Przeczytaj na