Kolejna konwersja (dostosowanie) pojazdu z USA 🇺🇸 BMW X4 G02 30i MGU wraz z wiązka lamp, nawigacją oraz uruchomieniem usług Connected Drive - Mobile Coders.

Mimo iż rynek amerykański oferuje szeroki wybór modeli i marek, które nie są dostępne na innych rynkach np. naszym rodzimym, klienci i tak chętnie sięgają po samochody dostępne w Europie. Nie jest tajemnicą, że kupowane są niemal zawsze samochody uszkodzone właśnie na starym kontynencie.

Czy cena uszkodzonego BMW z uwzględnieniem kosztów transportu, podatków importowych i naprawy dalej są atrakcyjniejsze niż zakup samochodu uszkodzonego z Europy?

Wygląda na to że tak, bo konwersja czyli dostosowanie samochodu z USA do wymogów EU/PL to jedna z naszych usług, którą wykonujemy niemalże każdego tygodnia, a czasem nawet kilka razy w tygodniu.

Głównie są to samochodu typu SUV i króluje tu BMW X3 lub X1. Silniki oczywiście benzynowe 20i/30i o oznaczeniu B46. W Europie jest to odmiana B48.

Oba są częścią rodziny modułowych silników. Teoretycznie są takie same, ale bez problemu da się odróżnić pracę jednostki B46 od tej B48.

Nie wiemy do końca dlaczego, ale silnik B46, który jest przeznaczony głównie na rynek północnoamerykański oraz dla krajów z bardziej rygorystycznymi przepisami emisyjnymi, ponieważ spełnia normy emisji spalin specyficzne dla tych rynków, brzmi nieco gorzej.

Często klienci podczas wykonywania przez nas konwersji pytają „dlaczego ten silnik chodzi jak kosiarka …”, lub „czy silnik pracuje prawidłowo bo brzmi jak 3 cylindrowy …”.

Może ma to związek z różnymi komponentami układu wydechowego lub przez te wszystkie dodatkowe zaawansowane systemy kontroli emisji spalin, aby spełniać surowsze normy.

Jak kiedyś będziecie mieli okazje posłuchać pracy takiego silnika to zachęcamy. My akurat mieliśmy ponieważ prezentowany na zdjęciach samochód∂ to właśnie 30i w budzie G02 czyli X4. Nie często mamy okazje pracować z ty SUV, bo jak wspomnieliśmy wcześniej zarówno w USA jak i Europie, zdecydowana większość stanowi „brak bliźniak z innego ojca” czyli X3. Różnica w zasadzie jedyna jaka jest to tył samochodu.

Ten tył właśnie to również dodatkowy koszt przy konwersji, ponieważ w BMW X3 przeciwmgielne światło mamy w tylnej lampie. W X4 jest ono wyprowadzone do tylnego zderzaka i jest zespolone z odblaskiem.
Taka sama zasada jest w BMW X5, X6 oraz X7.

Zatem jeżeli ktoś liczy każdy grosz przy konwersji, to nieco taniej wychodzi konwersja X3 niż X4 w związku z brakiem zakupu „tylnej mgły”, wraz z kostką, pinami i instalacją elektryczną, którą trzeba oczywiście do takiego światła doprowadzić i co też wykonaliśmy.

Oczywiście dodatkowe i obowiązkowe jest też doprowadzenie instalacji do lamp tylnych i tu nie ma znaczenia czy to jest X3 czy X4.
Pozostałe czynności wchodzące w skład pełnej konwersji są już wspólnie i nie tylko w przypadku X3 i X4 ale praktycznie wszystkich BMW serii Gxx i należą do nich:

• wykodowanie świateł obrysowych (side marker) - zostają oryginalne z USA (nie ma potrzeby ich wymiany).
• kodowanie lamp/modułów, jeżeli zostały wymienione
• przekodowanie przednich świateł, włączenie świateł dynamicznego świecenia itp.
• zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
• aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA
• zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
• aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
• ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,
• uruchomienie i aktywacja usług Connected Drive (on-line)


Całość pracy wykonaliśmy w kilka godzin w wskazanym przez naszego klienta, pana Roberta, warsztacie.

Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług 🙂.

#MobileCoders #bmwkodowanie #konwersjaBMWusa #BMWMGUmapa #ConnectedDriveUSAPL #bmwx4usab46 bmwg02
Przeczytaj na