Tyłek ma znaczenie również w przypadku wyboru samochodu – CHIP-TUNING WLTP AUDI SQ7 + ciśnienie oleju Mobile Coders :).

CHIP-TUNING SILNIKA Stage1
Moc
435 KM -> 500 KM
Moment obrotowy
900 Nm -> 1000 Nm

CHIP-TUNING Skrzyni biegów Stage1
WLTP LAG OFF – usunięcie LAG-a
https://www.facebook.com/bmwkodowanie2017/posts/pfbid0vCmFUiKTz9rt8qqPMsx9MjpsYT8BJTkc3rCSpaHSoVMRE6Ys9DizW2Yp2NJ6JYv4l

OIL PRESSURE – podniesienie ciśnienia oleju

Wracając do zakupu Audi, to BMW X5, X6, X7 spełniało wymogi co do wielkości, ale niestety „tyłek” nie cieszył oka tak jak cieszy ten z SQ7.
Stąd niestety - jak to stwierdził właściciel, kupiłem AUDI :).

Czy tak całkiem niestety to nie wiemy, SQ7 to całkiem poprawny samochód naszym zdaniem.

We wnętrzu wysokiej jakości materiały, takie jak skóra, aluminium oraz drewno. Tworzy to ekskluzywne i wygodne środowisko dla pasażerów. Konsola centralna, wyposażona w najnowszy system multimedialny MMI, jest intuicyjna i łatwa w obsłudze, umożliwiając kierowcy pełną kontrolę nad wszystkimi funkcjami pojazdu.

Niestety brakuje nam tutaj dotyku jaki mamy w BMW. Brakowało też podstawowej funkcjonalności jaką jest Audi Smartphone - czyli innymi słowy CarPlay i Android Auto.
Z tym akurat sobie bardzo sprawnie poradziliśmy :).
Przy okazji wykonaliśmy resety serwisowe, bo samochód był po ich wykonaniu i zmieniliśmy interwały serwisowe na 10,000.

Słów kilka o silniku, bo to był główny powód naszego spotkania.
Jak wspomnieliśmy serce Audi SQ7 to potężny silnik V8 TDI o pojemności 4,0 litra, który generuje imponującą moc 435 KM i moment obrotowy wynoszący 900 Nm.

Miłośnicy niedźwiedzi polarnych na pewno teraz przykładają głowę od poduszki ocierając łzy. Tuż to takie nieekologicznie auto ;).

Dzięki temu silnikowi pojazd osiąga przyspieszenie od 0 do 100 km/h w okolicach 5 sekund, co jest wynikiem godnym samochodów sportowych.

Serce jak dzwon ma jeszcze w sobie nieco wigoru. Tutaj bez problemu można podnieść moc do 500 KM i 1000 Nm co też z chęcią uczyniliśmy :).
Ale to nie wszystko.
Aby serce biło długo i mocno potrzebne jest odpowiednie ciśnienie oleju w silniku, bo to jeden z kluczowych parametrów, który ma bezpośredni wpływ na sprawność i żywotność jednostki napędowej.
Odpowiednie ciśnienie oleju zapewnia prawidłowe smarowanie, chłodzenie i ochronę przed zużyciem poszczególnych elementów silnika.

Dlaczego o tym wspominamy?

A no dlatego, że w grupie VAG, samochody diesla w zależności od kodu silnika i oprogramowania „cierpią” na „chorobę niskiego ciśnienia” oleju.

Ciśnienie robocze ustawione jest na poziomie 2-2.2 Bara, co jest zbyt niską wartością.
Niskie ciśnienie oleju może prowadzić do niewystarczającego smarowania, co w konsekwencji może spowodować nadmierne zużycie lub nawet zatarcie się ruchomych części silnika.

I takie sytuacja się często zdarzały.

Dlatego przed wykonaniem modyfikacji silnika sprawdziliśmy robocze ciśnienie które w przypadku tego pojazdu wynosiło niestety 2 bary. Zatem wraz z podniesieniem mocy, zleciliśmy jego podniesienie do okolic 2.7 Bara, co jest optymalną wartością i nie za dużą.

Bo przeginać w drugą stronę też nie można. Zbyt wysokie ciśnienie może uszkodzić uszczelki i inne komponenty :).

Tak, że jak we wszystkim trzeba znać umiar :).

Cała operacja, jak widać odbyła się na miejscu u Dawida i zajęła nam ok 3 godzin.
Miło było się znów spotkać.

Do zobaczenia z następnym samochodem, ciekawe czy będzie to BMW czy dalej AUDI :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #AudiSQ7 #WLTPlag #audichiptuning #audicisnienieoleju #oilpressure #audicarplay #audiandroid #chiptuningslask #chiptuningkatowice #chiptuningpoznan #chiptuningkrakow #chiptuningzfskrzynigiegow
Przeczytaj na