BMW G31 530xd 265 KM 2018 na strojeniu i serwisach olejowych w Mobile Coders.
CHIP-TUNING (Stage 1) silnika oraz skrzyni biegów.
Moc
265 KM -> 310 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 720 Nm
Dla posiadaczy samochodów nie tylko marki BMW, utrzymanie go w optymalnej kondycji wymaga regularnych czynności konserwacyjnych, które zapewnią nie tylko płynną pracę mechanizmów, ale także zachowają wartość pojazdu. Z uwagi, że przy okazji tej świetnie "piątki" oraz tak szerokiego zakresu serwisu, pragniemy omówić w dwóch słowach kluczowe czynności konserwacyjne, które każdy właściciel powinien mieć na uwadze:
- wymiana oleju w silniku z filtrem oleju - to podstawowa i niezwykle ważna czynność, zapewniająca długie i bezproblemowe działanie jednostki napędowej. Zalecamy, aby olej w silniku był wymieniany co 10 000 – 12 000 km lub co rok, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze.
- wymiana oleju w skrzyni biegów, skrzyni rozdzielczej xDrive i mostach – wszystkie te podzespoły wymagają regularnego serwisu, aby zapewnić płynną zmianę biegów oraz odpowiednią pracę i rozdział mocy na koła. Zaleca się, aby wymiana w skrzyni biegów i dyferencjałach odbywała się co 60 000 – 80 000km.
- wymiana filtra powietrza - filtr powietrza silnika jest kluczowy dla utrzymania odpowiedniego przepływu powietrza, co ma bezpośredni wpływ na osiągi i zużycie paliwa. Niestety przy serwisach często widzimy w jakiej kondycji potrafią być filtry 😉 Zaleca się wymianę najpóźniej co 30 000 km.
- wymiana filtra paliwa (tylko w przypadku diesela) - czyste paliwo jest niezbędne dla sprawnej pracy silnika. Wymiana filtra paliwa co 20 000 - 30 000 km pomoże uniknąć problemów z zanieczyszczeniami w paliwie. Zanieczyszczenia znajdujące się w paliwie potrafią pogorszyć pracę lub wręcz zepsuć wtryskiwacze i pompę wysokiego ciśnienia.
- wymiana filtra kabiny (filtra przeciwpyłowego) - dla zachowania czystego powietrza w kabinie i ochrony przed zanieczyszczeniami oraz alergenami, filtr kabiny powinien być wymieniany co 10 000 km lub co rok. Można oczywiście zmieniać na wiosnę i przed zimą.
Bardzo ważna uwaga przy okazji wymiany filtra kabinowego to taka, żeby podłączyć przynajmniej raz na 2 lata urządzenie do wymiany oleju w kompresorze oraz uzupełnić czynnik chłodzący w układzie klimatyzacji. Często o tym zapominamy, a orientujemy się dopiero, gdy występują jakieś problemy z chłodzeniem. Niestety w niektórych przypadkach zdarza się, że jest już za późno na serwis i pozostaje jedynie naprawa lub wymiana kompresora. Należy również pamiętać, by używać klimatyzacji zawsze, a nie tylko w ciepłe dni.
- kontrola i wymiana płynów eksploatacyjnych - regularne sprawdzanie i w razie potrzeby wymiana płynu hamulcowego (co 2 lata), płynu chłodniczego oraz uzupełnianie płynu do spryskiwaczy jest niezbędna dla bezpieczeństwa i prawidłowego funkcjonowania pojazdu.
- kontrola i serwis układu hamulcowego - wymiana klocków i tarcz hamulcowych, jak również kontrola stanu przewodów hamulcowych i płynu hamulcowego, jest kluczowa dla bezpieczeństwa. My przy okazji serwisowania samochodów naszych klientów zawsze dokonujemy inspekcji wzrokowej układu hamulcowego, po wywiadzie z klientem dot. wymiany płynu hamulcowego mamy urządzenie do badania czy płyn hamulcowy spełnia jeszcze normy przydatności. Jeżeli nie spełnia to ustalamy opcję jego wymiany.
- diagnostyka komputerowa i aktualizacja oprogramowania - regularna diagnostyka pozwala wykryć ewentualne problemy na wczesnym etapie, a aktualizacje oprogramowania mogą poprawić działanie różnych systemów w samochodzie. Praktycznie przy każdym serwisie podłączmy komputer diagnostyczny w celu odczytania błędów więc warto spojrzeć co tam autko nam zaczyna sygnalizować.
Powyższe informacje na przykładzie zlecenia dotyczącego serwisu G31 530dX to takie kompendium zaleceń serwisowych dla nas wszystkich, a żeby autko było jeszcze sprawniejsze to właściciel zdecydował się na podniesienie mocy.
Wykonaliśmy więc STAGE1 , ponieważ jest to bardzo atrakcyjna opcja dla samochodów, które bardzo chętnie reagują na modyfikacje. Oczywiście po takim zabiegu samochód jeździ wyśmienicie.
Konkluzja wynikająca z tego posta powinna być taka, że pamiętając o tych kluczowych czynnościach konserwacyjnych, prawdopodobnie będziemy cieszyć się niezawodnością, wydajnością i komfortem jazdy swoim wooozem przez wiele lat 😉
Właścicielowi dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie.
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwstage1 #stage1 #bmwG31 #bmw530dX #chiptuningDDE #serwisolejowy #serwisolejowyZF #serwisolejowyxdrive #serwisolejowydyferencjału