BMW G30 530e 252KM z 2017 r. na serwisie olejowym w Mobile Coders.
Tym razem zawitała do nas 530ka w „pełnej” hybrydzie, ponieważ to prawilna hybryda, a nie „miękka”.

Usługa serwisu olejowego wykonana została w ramach DOOR TO DOOR, której zasady doskonale już pewnie znacie. Dla krótkiego przypomnienia: uzbrajacie się w dużą dozę zaufania do naszej firmy i przekazujecie nam klucze do autka.
Od tej pory samochód jest pod naszą opieką i dbamy o nie jak o swoje, a o swoje auta naprawdę dbamy. Zawozimy na warsztat, wykonujemy zlecone usługi i odwozimy je właścicielowi we wskazane miejsce. To tak dla przypomnienia, a dalej o samym aucie, ponieważ jazda nim to naprawdę miłe uczucie.

BMW G30 530e jest hybrydowym sedanem typu plug-in, który łączy w sobie moc oraz osiągi z oszczędnością i ekologicznością. Tak przynajmniej twierdzą zwolennicy tego typu konfiguracji, czy tak jest to sami wiecie - ilu zwolenników tylu przeciwników. Nie mniej jednak jak to mówią punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Dla nas to coś pomiędzy bezsensownością w pełni elektrycznego auta a samochodem spalinowym, czyli złoty środek dla zwykłych ludzi 😊.
Egzemplarz, z którym mieliśmy przyjemność w tym przypadku obcować pochodzi z 2017 r. i napędzany jest przez połączenie silnika spalinowego i silnika elektrycznego.
Silnik spalinowy to 4-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.0, który generuje moc 184 KM. Silnik elektryczny z kolei, dostarcza dodatkową moc 113 KM. Razem te dwa silniki dają łączną moc systemową 252 KM, co pozwala na dynamiczne przyspieszenie i płynną jazdę.

Jednym z najważniejszych elementów BMW G30 530e jest układ napędowy plug-in hybrid, który umożliwia korzystanie z dwóch trybów jazdy: pure electric oraz hybrid. W trybie pure electric samochód może poruszać się wyłącznie na energii elektrycznej, co pozwala na cichą i bez emisyjną jazdę na krótkich dystansach. Tryb hybrid oczywiście pozwala na korzystanie z obu silników w celu osiągnięcia optymalnej wydajności i ekonomiczności.

BMW G30 530e posiada system regeneracji energii, który odzyskuje tę kinetyczną podczas hamowania i spowalniania. Ta energia jest następnie przekształcana i magazynowana w baterii, co pomaga zwiększyć zasięg jazdy na elektryku. Niestety, jeśli podczas jazdy całkowicie wykorzystamy prąd zgromadzony w bateriach, to przyjemność z jazdy już nie jest taka duża, ponieważ korzystamy jedynie z silnika spalinowego, który ewidentnie musi poradzić sobie z „masą” akumulatorów.

Podczas normalnej jazdy praktycznie nie ma szans, żeby autko reaktywowało pokłady energii w zwykłym trybie, żeby w pełni znów korzystać z układu hybrydowego, trzeba niestety skorzystać z ładowarki lub trybu Battery Control, żeby efektywnie go naładować. Tak to już jest, że wszystko ma swoje wady i zalety.
Hybrydowa konfiguracja G30 nie jest więc dla każdego, natomiast sprawdzi się u kogoś, kto świadomie będzie korzystał z zalet tego systemu. Nie mniej jednak jak o każde autko trzeba zadbać i zmieniać w nim chociażby olej i filtry. W tym samochodzie właśnie Klient zlecił nam wymianę oleju silnikowego oraz filtrów powietrza i kabiny, a w tym czasie nie musiał tracić czasu na siedzenie w warsztatowej poczekalni oczekując na wykonanie usługi.
Podsumowując, BMW G30 530e to elegancki i oszczędny samochód hybrydowy, który oferuje połączenie mocy, wydajności i ekologiczności. Jest to idealny wybór dla osób, które cenią sobie komfort jazdy i dbałość o środowisko, a przy tym dysponują odpowiednią infrastrukturą garażową do utrzymania baterii w odpowiedniej kondycji 😉.

Właścicielowi dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie.

#MobileCoders #bmwkodowanie #BMW5 #BMWG30 #serwisolejowy #530e #fitrpowietrza #filtrkabiny
Przeczytaj na