BMW G12 730xd na modyfikacjach w Mobile Coders :).
Zakres:
CHIPTUNING silnika
Moc
265 KM-> 310 KM
Moment obrotowy
620 Nm -> 710 Nm
CHIPTUNING skrzyni biegów ZF8HP
- szybsza praca skrzyni
- płynniejsze przełożenia
- lepsza reaktywność
- wyświetlanie biegu na którym jedziemy również w trybie D
Kodowania dodatkowych funkcji
BMW G12 to samochód ponadczasowy. Co prawda model LCI (facelifting) pojawił się dopiero pod koniec 2019 roku, jednak już od samego pojawienia się modelu na rynku, czyli 2015 auto do dzisiaj robi wrażenie.
Lift zmienił się jednak bardzo mocno, naszym zdaniem na lesze, choć o gustach się nie dyskutuje :). Auto dostało większy grill, inne reflektory przednie oraz tylne lampy, a także zmieniona została cała elektronika samochodu.
Samochód wyglądem stał się jeszcze potężniejszy i na pewno przykuwa oko.
Ten konkretny egzemplarz, z którym pracowaliśmy potęguje efekt wow i przyciąga uwagę ze względu na swój kolor, czyli cashmere silver metallic. W dobie dechroming'u do tego koloru jak do żadnego innego pasują chromy :). Nie jest to też M-pakiet, dzięki czemu w tym samochodzie czujemy się naprawdę luksusowo.
Dla nas samochód wygląda genialnie :).
A co do naszych prac to ze względu na to, że jest to najsłabsza jednostka diesla w Europie to postanowiliśmy ją nieco wzmocnić, a raczej właściciel poprosił nas byśmy to zrobili.
Motor 3.0d o mocy 265 KM i 620 Nm w serii nie jest "mułem. Silnik B57 to wynalazek na miarę XXI wieku. Z takim poziomem zaawansowania i rozwiązań, który zapewnia dynamikę i ekonomię w jednym ciężko jest się zgodzić ze stwierdzeniem, że diesel'e odchodzą do lamusa.
Naszym zdaniem, przy obecnej rozbudowie drug w Polsce, gdzie rocznie, jako kierowcy pokonujemy coraz więcej kilometrów, jednostki wysokoprężne są nie do pobicia.
Czy taką "siódemką" dojdziemy na narty we Włoszech nie musząc po drodze tankować? Jeśli nie będziemy się nadmiernie spieszyć i pojedziemy zgodnie z przepisami to nie będziemy musieli się ani razu zatrzymywać na uzupełnienie paliwa w zbiorniku. Co najwyżej w naszym brzuchu ;).
Zawsze jesteśmy pod wrażeniem jak mało te samochody potrafią zużywać oleju napędowego na 100 km, a tym samym szybko jechać.
W każdym razie moc jaką osiągnęliśmy to 310 KM i 710 Nm. Dzięki takim parametrom samochód staje się nie do poznania szczególnie przy wyższych prędkościach. Powyżej 100 km/h zaczyna się zabawa, a wskazówka z łatwością dobija do 200, czyli bariery w której BMW czuje się najlepiej stabilnie pędząc do limitera prędkości maksymalnej ustawionej przez fabrykę, do której nie dotrze, ponieważ ją ściągamy :D.
Jak myślicie ile takie 30d jest w stanie pojechać maksymalnie po modyfikacji? :).
Kolejnym zabiegiem była zmiana nastawów skrzyni biegów, czyli modyfikacja skrzyni biegów :). Tutaj różnica jest znaczna, ponieważ zaczyna ona pracować ponadprzeciętnie szybko. Dzięki temu zabiegowi pozbywamy się ospałości skrzyni, a reakcja na polecenia kierowcy poprawia się dwukrotnie. Auto nie trzyma nam już niskich obrotów "na siłę". Redukuje natychmiast odciążając układ przeniesienia napędu dzięki czemu podzespoły zużywają się dużo wolniej.
Na sam koniec oczywiście pokodowaliśmy VIM, czyli Video w trakcie jazdy, wykodowaliśmy start stop i tym podobne gadżety, które umilają podróż.
Bardzo dziękujemy właścicielowi za ponowne skorzystanie z naszych usług :). Pozdraaiwamy i szerokiej drogi :).
#MobileCoders #chiptuning #bmwG12 #730d #b57 #zf8hp #bmwkodowanie #serwis