BMW G02 X4 20d, czyli popularny SUV na kilku zabiegach wzmacniających i uzdrawiających w Mobile Coders ;).
Zakres prac:
- Wymiana oleju w silniku z zestawem trzech Króli, czyli płukanka Engine Flush, olej Penerite Enviro+ 5w40, Ceratec oraz oryginalny filtr oleju BMW.
- wymiana filtra powietrza
- wymiana filtra paliwa
- wymiana filtr kabinowego
- CHIPTUNING Stage 1 silnika
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
- CHIPTUNING skrzyni biegów ZF8HP Stage 2
Szybsza praca skrzyni
Lepsza reakcja na polecenia kierowcy
Płynniejsze zmiany biegów
Usunięty efekt ospałości skrzyni
BMW X4 to od samego początku model dość kontrowersyjny, to taki mały brat modelu X6. Auto pomimo, że mniej praktyczne niż np. G01 X3 to znacznie droższe na rynku wtórnym. jednym samochód ten sie bardzo podoba, a inni mówią, że jest strasznie brzydki.
Dla nas jest to po prostu auto dla ludzi, którzy dokładnie wiedzą czego chcą i nie interesuje ich opinia innych. I takie podejście my szanujemy, a X4 nie kuje nas w oczy ani trochę, tak jak X3 bardzo nam się podoba.
W pojeździe tym wykonaliśmy kompletny serwis silnika z filtrami. Do wymiany użyliśmy oczywiście zestawu trzech Króli.
Oprócz prac eksploatacyjnych wrzuciliśmy również małe modyfikacje do silnika i skrzyni biegów ;).
W prezentowanej X4 jest diesel 20d o mocy 190 KM i 400 Nm. Takie auto jakoś jedzie i nie ma co narzekać, szczególnie na jakichś krótszych odcinkach. Mocy tutaj jest wystarczająco dopóki nie pojedziemy gdzieś dalej i nie będziemy zamierzali troszkę się pospieszyć na trasie.
Jednostka ta o oznaczeniu B47 to taki silnika, który trzeba zmodyfikować. Dosłownie, podkreślamy: TRZEBA.
Po pierwsze jest to silnik niezwykle udany i wytrzymały, oczywiście po warunkiem, że zmieniamy w nim olej i filtry i to dość często. B47 lubi dostać świeży olej nie rzadziej niż co minimum 10.000 km. W takim przypadku, gdy jesteśmy dla niego hojni i nie żałujemy na serwis to odwdzięczy się on nam bezawaryjnością przez setki tysięcy kilometrów. Tak, dobrze przeczytaliście, setki :).
Oczywiście pozostaje jeszcze kwestia osprzętu, ale on tutaj jest również bardzo wytrzymały. Jeśli chodzi o awarie pomp wtryskowych to występują rzadko, ale zdarzają się. Jednak w 99.9% przypadków winne jest słabej jakości paliwo, za rzadko wymieniany filtr paliwa, oraz permanentna jazda na rezerwie.
Dodatkowo to co warto wiedzieć to stosowanie uszlachetniaczy. Do diesla zalecamy np. produkt Millersa ECO Max Power lub produkty Liqui Moly. Dodatki te sprawiają, że smarowanie układu wtryskowego jest lepsze i cały układ paliwowy działa bez zarzutu nawet przez 500k km.
Ale wracając do CHIPTUNINGu, tutaj zmodyfikowaliśmy auto na 230 KM i 480 Nm, czyli otrzymujemy +40 KM i +80 Nm. To całkiem niezły wynik jak na dwulitrowego diesla. Odczucia z jazdy? Fantastyczne, samochód zbiera się bardzo dobrze, a prędkości autostradowe stają się przyjemnością nie tylko dla samochodu, ale przede wszystkim dla kierowcy :).
Ostatnią rzeczą jaką zmodyfikowaliśmy była skrzynia biegów.
ZF8HP to ośmiobiegowy automat, który działa niezwykle precyzyjnie. Jednak po naszej modyfikacji skrzynia zmienia się nie do poznania. Przestaje być ospała i staje się ostra jak maczeta, a przy tym lekka jak piórko :). Zmiany biegów odbywają się jeszcze szybciej i jeszcze precyzyjniej. Reakcja na polecenia kierowcy jest natychmiastowa. Przyjemność murowana :).
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :). Życzymy radości z jazdy.
#MobileCoders #bmwX4 #g02 #serwis #chiptuning #zf8hp #stage1 #modyfikacja #serwisBMW #kodowanie