BMW G30 530i na serwisie w Mobile Coders :).
Zakres:
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana oleju z zestawem Trzech Króli, czyli Penrite Enviro+ 5w40, ceratec, płukanka i oryginalny filtr oleju BMW
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana filtra powietrza
- wymiana oleju w skrzyni biegów ZF8HP wraz z miską i filtrem
- wymiana oleju w tylnym dyferencjale
- dezynfekcja klimatyzacji NANO Clean
Prezentowane BMW było już u nas wcześniej na modyfikacji silnika, skrzyni, aktywacji usług, aktualizacji, Carplaya, kodowaniach itp. :). Generalnie full pakiecik.
Teraz, po kilku miesiącach po wykonaniu usług klient dostarczył nam pojazd w celu przeprowadzenia szerokiego zakresu serwisowego, który obejmował rzeczy wymienione wyżej.
BMW G30 530i posiada silnika B48 o pojemności 2L, który w serii jest dość ospały, a po modyfikacji jeździ tak jak powinien. Często klienci na serii dość szybko zaczynają odczuwać brak mocy. 252 KM to niby dużo, jednak biorąc pod uwagę, że dysponujemy tutaj momentem obrotowym tylko 350 Nm to przy tej ciężkiej limuzynie szału nie ma.
Oczywistym jest, że każdy ma inne potrzeby i jednym wystarczy taka moc, a czasem nawet będzie to za dużo, gdy inni totalnie uważają, że te silniki nie jadą. Nie jadą i palą dość dużo jak na 2.0.
My jesteśmy gdzieś pośrodku i uważamy, że 530i należy kupować wtedy, gdy nie zamierzamy przejeżdżać więcej niż 20k km rocznie, a większa część z tego dystansu będzie pokonana z małymi prędkościami, czyli w ruchu miejskim.
530i jedzie w porządku i spełnia oczekiwania, jednak może zaskoczyć dość sporym apetytem na paliwo, gdy lubimy jeździć ciut szybciej ;).
W przypadku B48 zrobienie modyfikacji Stage 1 jest takim samym obowiązkiem jak w przypadku 20d. CHIPTUNING poprawia tutaj znacznie efektywność jednostki, a co za tym idzie zdecydowanie uprzyjemnia jazdę kierowcy. Także z czystym sumieniem możemy Wam polecić modyfikację jako usługę, która zwiększy wartość odczuwanych emocji w czasie jazdy :).
Tak samo jest z solidnym serwisem, który klient u nas wykonał, nie dość że usprawnił on auto, wydłużył jego życie to zapewnia też spokojny sen jego użytkownika :).
Nie raz pisaliśmy już o tym jak ważna jest wymiana oleju w silniku i filtrów. Będziemy o tym pisać jeszcze nie raz. Dbanie o jednostkę napędową to podstawa długiej i bezproblemowej eksploatacji takiej marki jak BMW, jednak zaufajcie nam, że sprawdzi się to też w samochodach innych producentów.
Standardowo przy serwisie stosujemy w pierwszej fazie płukankę silnika Penrite Engine Flush. Samochód pracuje sobie ok 10-15 min. z wlaną płukanką do starego oleju po czym zlewana jest całość z usuniętymi osadami.
Następnie wymieniamy filtr oleju na oryginalny BMW, zalewamy świeżutki oleju Penrite Enviro+ 5w40, a do niego dodajemy produkt LM Ceratec. Dzięki takiemu "pakietowi" mamy zapewnione bezpieczeństwo silnika w szerokim spektrum panujących warunków pogodowych i obciążenia silnika.
W przypadku tego pojazdu oczywiście wymieniliśmy również filtr powietrza oraz kabinowe, a wraz z nimi przeprowadziliśmy pełną dezynfekcję klimatyzacji NANO Clean wraz z czyszczeniem parownika.
Jako, że samochód ma już 100k km to należało wymienić w nim po raz 2 (niestety dopiero) świece zapłonowe. Sugerujemy wymianę co ok 30k km, a w przypadku mocnych modyfikacji silnika nawet co 20k km.
Na sam koniec zmieniliśmy również zużyty już olej w tylnym dyferencjale oraz w skrzyni biegów ZF8HP, a wraz z tą drugą "wjechała" także nowa miska z filtrem ZF :).
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług i życzymy radości i bezawaryjnej jazdy :).
#MobileCoders #chiptuniung #zf8hp #serwisbmw #olej #penrite5w40 #ceratec #filtry #g30 #b48 #530i