BMW M340d G20 na serwisie olejowo filtrowym w Mobile Coders.
Modele G2x z silnikami B58 i B57 to genialne samochody. Jeśli ktoś jeździ więcej to zdecydowanie polecamy ten drugi, czyli M340d. Tak, wiemy, że jest mocna nagonka na diesla w obecnych czasach i diesle są "na wymarciu", ale ta opinia odbije się jeszcze wszystkim przeciwnikom diesli czkawką. Na długie trasy, gdzie potrzebna jest moc i ekonomia, a co za tym idzie ekologia, diesel nie ma sobie równych.
Naszym zdaniem obecny trend na elektryki minie, dopóki ludzkość nie odkryje lepszych technologii, a także mniej szkodliwych dla środowiska, tworzenia akumulatorów. Na tę chwilę samochód elektryczny ma sens, gdy jest mały i używa się go wokół przysłowiowego "komina". W innym przypadku jest to po prostu trend, a nie efektywny środek transportu.
W takiej G20, którą tu prezentujemy znajdziemy silnik 3.0d o mocy 340 KM i momencie obrotowym 700 Nm. Same te liczby brzmią już całkiem poważnie, prawda? Auto segmentu D z momentem obrotowym równym 700 Nm? Taki moment może równie dobrze napędzić bez żadnych problemów wielki X7, a z trójeczką bawi się jak z dzieckiem.
W skrócie nie dość, że mamy auto, które rozpędza się do 100 km/h poniżej 5 s., to w dodatku na autostradzie zaoferuje nam bardzo duży zasięg na jednym baku.
A jak już wypali zbiornik z olejem napędowym to wjedziemy na staję i zatankujemy go w 4 minuty nie martwiąc się, tak jak właściciele elektryków, czy aby na pewno zjadanie 10 hotdoga i picie 6 kawy w oczekiwaniu na naładowanie się akumulatorów naszego auta, na pewno jest dobre dla naszego organizmu.
Nie zrozumcie nas źle, nie jesteśmy przeciwnikami aut elektrycznych, ale nie możemy znieść "wciskania" tego kitu ludziom, jaka to nie jest cudowna technologia, jakie to super zasięgi mamy na baterii, i jacy to ekologiczni się stajemy na tym skrawku planety zwanej EU ratując cały świat przed zagładą.
Szkoda tylko, że nie mówią o tym, że auta elektryczne są zeroemisyjne tylko i wyłącznie podczas jazdy i nigdy więcej, produkcja, utylizacja, szkody wyrządzone naturze podczas wydobycia minerałów do produkcji baterii są kolosalne i na tą chwilę nie ma szans, aby elektryki były bardziej eko niż samochody spalinowe.
Druga sprawa, już pomijając kwestię ekologii, kto chciałby np. BMW I5, które przy normalnej jeździe przejdzie 200-250km, jeśli nie będziemy bardzo szaleć z prędkościami.
Limuzyna wysokiej klasy, którą można jeździć tylko po mieście, bo wyjazd gdzieś dalej, np. do Włoch lub Chorwacji na wakacje wiąże się z pięcioma lub sześcioma przymusowymi postojami po 40 minut. Dodatkowo na szybkich ładowarkach zapłacimy ok 2-3 zł za 1kWh, czyli ładując takie I5 do pełna musimy się liczyć z kosztem ok 200-250 zł. Czyli 100 km kosztuje nas 100 zł 🙂.
A w przypadku prezentowanego BMW M340d? Przy założeniu, że jedziemy trasę 1500 km to zatrzymamy się raz na tankowanie, napełnienie zbiornika wyniesie nas ok 360-380 zł na którym przejdziemy jakieś 1000 km 🙂. Oczywiście jeśli będziemy gnać przez Niemcy po 250 km/h to wtedy ten dystans może się skrócić nawet dwukrotnie, ale to dalej jest taniej niż auto elektryczne.
Nie będziemy też wchodzić w temat spadku wartości takiego auta z drugiej ręki, w skrócie na dzień dzisiejszy to po prostu wyrzucone pieniądze i w kwestii eksploatacji i ewentualnej odsprzedaży w przyszłości 😉.
Ale wrócmy do bohatera, G20 M340d to dla nas cudowny samochód, który prowadzi się ponadprzeciętnie dobrze, jest szybkie, ekonomiczne oraz daje mnóstwo frajdy z jazdy. Trakcja tego auta, co opisywaliśmy już kilkukrotnie, jest genialna i zadowoloi każdego kierowcę. Układ kierowniczy, zawieszenie i ogólny odbiór w prowadzeniu sprawa, że uśmiech na twarzy pojawia się za każdym razie, gdy wciskamy gaz i pokonujemy zakręty 🙂.
Nasz klient po poprosił nas o serwis olejowy z zestawem trzech Króli, czyli olejem Penrite Enviro+ 5w40, płukanką, Ceratec, filtrem BMW OEM.
Dodatkowo wymieniliśmy również filtr kabinowy, powietrza oraz paliwa.
W tym samym czasie okazało się, że płyn hamulcowy również wymaga wymiany, więc bez zastanowienia taką wymianę również przeprowadziliśmy.
Na sam koniec przy wymianie filtra kabinowego zdezynfekowaliśmy klimatyzację metodą NANO Clean 🙂.
Bardzo dziękujemy za zaufanie i życzymy przyjemności w pokonywaniu następnych kilometrów tym genialnym samochodem.
#MobileCoders #BMWserwis #G20 #m340d #NanoClean #penrite #olej #ceratec #trzechkroli