BMW X7 G07 2022 M50i USA na serwisie olejowym Trzech Króli i aktywacji usług online.
Jak na pewno zdążyliście zauważyć jesteśmy zwolennikami częstej wymiany oleju w silniku oraz filtrów. Oszczędzanie na tych czynnościach mści się dość szybko, a nawet jeśli silnik nie doświadczy problemów do 100k km to zaczyna pracować dużo gorzej. Więc podsumowując, stosując interwały olejowe 30k km+ prosimy się o problemy, które nadejdą szybciej niż się wydaje.
Pomimo, że wciąż się o tym mówi, to są zwolennicy teorii, że to co podaje serwis jest ok, że oleje są long-life i miód malina i spokojnie możemy jeździć na nim 2 lata i 30k km.
Otóż dyskutować o tym zjawisku, które jest dalej powszechne, czyli rzadkich wymian płynów eksploatacyjnych nie będziemy. Nasz stanowisko w tej sprawie nigdy się nie zmieni, zalecamy wymianę co 10, max 15k km i kropka.
W prezentowanym BMW zrobiliśmy pierwszą wymianę od nowości po ok 7.000 km. Auto przyjechało z USA z przebiegiem 3.000 km, a więc wtedy właśnie był idealny czas na pierwszą wymianę oleju, jednak lepiej późno niż wcale.
Silnik, który jest w tym aucie, czyli N63 4.4 o mocy 530 KM wymaga nadzwyczajnego traktowania jeśli mówimy o oleju. Wysoka temperatura robocza w połączeniu z olbrzymią mocą i momentem obrotowym, bo aż 750 Nm wymagają nadzwyczajnej troski.
My w takim samochodzie nie przekroczylibyśmy bariery 10k km i 1 roku. Oczywiście do każdej wymiany stosowalibyśmy płukankę oraz dodatek ceramiczny, tak jak robimy to w swoich samochodach.
W silniku N63 można się nawet pokusić o zmianę oleju na 5w50, ale to dyskusja na inny czas :).
A więc w prezentowanej X7 po pierwsze aktywowaliśmy usługi ConnectedDrive BMW, aby auto łączyło się ze światem przez moduł telematyczny.
Następnie zmieniliśmy w nim olej stosując zestaw Trzech Króli, czyli:
- płukanka Engine Flush Penrite
- olej Penrite 5w40 Enviro+
- Ceratec
- oryginalny filtr oleju
Całość została wpisana do bazy BMW online :).
Bardzo dziękuejmy za skorzytsanie z naszych usług :).
#MobileCodders #serwisBMW #bmwX7 #n63 #g07 #penrite #ceratec