Jak się Wam podoba BMW G61, czyli nowa piątka w Touringu?
Trzymało nas trzymało, ale po obejrzeniu i przeczytaniu kilku recenzji nie mogliśmy się powstrzymać przed komentarzem.
Już wkrótce nasze G31 LCI, obie, pójdą pod młotek i zamierzamy zmienić je na model właśnie G61 540d.

Bryła piękna, o wiele bardziej podoba się nam kombi niż sedan, który w zwykłych wersjach wygląda trochę niesymetrycznie, szczególnie przód względem tyłu.
Podstawa, aby auto miało duże koła, wiadomo 20 lub 21" dopiero wtedy wygląda to zgrabnie.

Jednak my nie o tym, a o okrojeniu z wyposażenia nowej serii 5. Nie wiemy co o tym sądzić i póki co mamy olbrzymią nadzieję, że brakujące opcje trafią na listę za kilka miesięcy, bo w obecnej chwili to jakiś żart.

Porównajmy kilka ważnych opcji wyposażenia, które są w G3x, a zabrakło ich w G6x:

- G3x ma komfortowe fotele z "łamanym" oparciem, które bardzo indywidualizuje pozycję za kierownicą i sprawia, że czujemy się w nich rewelacyjnie i bardzo komfortowe, opcja ta występowała już w BMW 5' E39, czyli od 1995 roku do teraz... Domyślacie się, dlaczego „do teraz”? Bo G6x postanowili się ich pozbyć. Tzn. komfortowe fotele są, ale mają mniej funkcji.

- G3x posiada fotele komfortowe z masażami. W BMW G61 nie da się ich zamówić, nie występuje żaden fotel z tą funkcją.

- G3x może mieć deskę/konsolę centralną obszytą skórą lub skórą syntetyczną, a G6x tylko zwykły materiał jak w Skodzie (bez urazy dla Skody, ale BMW to marka Premium)

- G3x jako opcję ma system Soft-Close, czyli dociąganie drzwi po ich lekkim przymknięciu, w G6x już tego nie ma i nie da się zamówić

- G31 ma otwieraną tylną szybę w klapie, to gadżet, który był w serii 5 od początku lat 90", zaczynając od E34. Funkcja bardzo przydatna i obecnie nie wyobrażamy sobie tego auta bez uchylnej tylnej szyby, a model G61 jej nie ma

- G3x i poprzednie "piątki" miały wyścielone kieszenie w drzwiach, nawet tylnych, obecnie jest to żart, ponieważ w aucie tej klasy zrobili plastikowe dna jak w przypadku serii 3 i niższych modeli. Trudno w to uwierzyć, a poziom hałasu wrzuconych drobiazgów do kieszeni drzwi sprawi, że podróż nie będzie już przyjemnością w modelu G6x.

- W G31 mogliśmy zamówić panoramiczny dach otwierany, w G61 też możemy go zamówić, ale już nie otwierany. Jakoś te koszty trzeba ciąć, po co ma być otwierany, sama szyba wystarczy. Oczywiście to nie jest coś bez czego nie można żyć, ale widać tutaj dosadnie jak BMW traktuje swoich klientów każąc płacić im więcej za mniej :).

- Pominiemy kwestię materiału, z którego zrobione są manetki do kierunkowskazów, czy przyciski otwierające szyby. A wyglądają bardzo EKO, tak jak byłyby już trzykrotnie po recyklingu ;).

Czy BMW zrobiło skok na kasę i próbuje nabrać nowych klientów, bo nie mamy pojęcia czy obecni dadzą zrobić się w konia płacąc więcej, a dostając mniej. Co o tym wszystkim sądzicie? My, jako że uwielbiamy BMW jesteśmy lekko załamani, smutni i zażenowani :|.

#MobileCoders #BMWG61
Przeczytaj na