Serwisy w Mobile Coders :).

BMW M340d G20 LCI na pierwszym serwisie olejowym
BMW X4 M40d na serwisie olejowo filtrowym
i na sam koniec Volvo na mapie silnika ;).

BMW G20 to samochód prowadzący się ponadprzeciętnie dobrze. Oczywiście można mu zarzucić dość ciasne wnętrze, relatywnie słabe wyciszenie oraz mniejszy komfort, gdy posiadamy zawieszenie M bez adaptacji. Zresztą z adaptacją również jazda po nierównych drogach, na dłuższą metę zaczyna męczyć.
Jednak wszystko to przestaje mieć znaczenie, gdy zaczynamy pokonywać zakręty bardziej dynamicznie, a jeśli jeszcze trafimy na dobrej jakości asfalt to uśmiech nie schodzi nam z twarzy. Jak dla nas to G20 jest wzorem precyzji prowadzenia.

Oczywiście z tymi dziurami to nie zrozumcie nas źle, samochód trzyma się na nich drogi wzorowo, po prostu chodzi nam o to, że wszystko czuć na fotelu kierowcy, więc dla osób, które cenią sobie komfort sugerujemy wybór zawieszenia zwykłego, a nie M.

Ale wracając do samego auta, jeśli weźmiemy sobie takie M340d, które dysponuje mocą 340 KM i momentem obrotowym 700 Nm to uwierzcie nam, że radość z jazdy macie zagwarantowaną. Każde wciśnięcie gazu powoduje, że auto wręcz frunie do przodu, ale nie jest też tak, że łamie Wam kark. M340d, a nawet 330d to samochody wyważone, tutaj wszystko dzieje się po Waszą kontrolą. Auto nie strzela do przodu bez żadnego nadzoru i nie sprawi, że na pierwszym zakręcie wylądujecie na drzewie, nie. Ten samochód bardzo płynnie przyspiesza dając kierowcy 100% kontroli.

Naszym zdaniem G20 czy to LCI czy przedlift to samochody niemalże doskonałe. Jeśli nie macie trójki dzieci i lubicie kontrolę nad samochodem, a w dodatku cenicie sobie perfekcyjne właściwości trakcyjne, a także ergonomię i wielkość samochodu, który nie męczy w zatłoczonym mieście to "trójka" jest właśnie dla Was.

Nasz klient poprosił o pierwszą wymianę oleju po ok 3.000 km. Samochód fabrycznie nowy więc taka wymiana to niemalże obowiązek każdego świadomego użytkownika samochodu.

Oczywiście w przypadku G20 LCI jak i innych, z którymi pracujemy, zastosowaliśmy zestaw Trzech Króli, czyli olej Penrite Enviro+ 5w40, płukanka Engine Flush, Ceratec oraz oryginalny filtr oleju BMW.

Po takim zabiegu zlewamy wszystkie opiłki powstałe podczas fazy docierania, dzięki temu silnik automatycznie wydłuża swój żywot przynajmniej dwukrotnie, pod warunkiem, że olej będziemy zmieniać co ok 10-12k km.

Drugim pojazdem było BMW X4 G02 M40d MEHV, czyli dokładnie ten sam silnika co w prezentowanej wyżej G20 LCI :). 340 KM i 700 Nm, w którym również pierwsza wymiana została wykonana po 3.000 km, teraz samochód ma już 2 lata i przyszła pora na wymianę oleju w silniku, oczywiście z zestawem Trzech Króli oraz wszystkich filtrów, czyli kabiny, powietrza i paliwa :).
Samochód z 2021 roku, ale jego przebieg to dopiero 35k km. SUV/SAV z tym silnikiem również radzi sobie ponadprzeciętnie dobrze :)

A na sam koniec zmodyfikowaliśmy sterownik silnika, by zwiększyć moc w Volvo S90 2.0T 265 KM.
Tutaj parametry wyglądają następująca:
Moc
235 KM- > 280 KM
Moment obrotowy:
480 -> 540 Nm

Samochód z 2016 roku więc udało się bez problemów odczytać sterownik silnika :)

Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #g20LIC #m340d #x4M40d #serwis #penrite #ceratec #flush
Przeczytaj na