Dostosowanie (konwersja samochodu z USA) BMW G30 540i do standardów EU/PL w Mobile Coders :).
Konwersja to potoczna nazwa procesu dostosowania pojazdu, który pierwotnie został wyprodukowany i skonfigurowany z myślą o innym regionie świata, np. amerykańskim, do spełnienia wymagań i standardów dla Europy czy Azji.
Istnieje kilka kluczowych aspektów, które muszą zostać wzięte pod uwagę podczas takiej konwersji. Mamy tutaj na myśli przeze wszystkim oświetlenie samochodu.
W przypadku BMW i samochodów z rynku USA, przednie lampy, w teorii mogą zostać te same, choć tak naprawdę powinny być również zmienione dlatego, że świecą one symetrycznie. Innymi słowy na lampach takich nie mamy doświetlenia prawej strony pobocza jak ma to miejsce w lampach asymetrycznych stosowanych w Europie.
Brak asymetrii nie powoduje jednak oślepiana, a co za tym idzie nie stwarza niebezpieczeństwa na drodze, dlatego też diagności przymykają na ten szczegół „oko”.
Tutaj jednak to co trzeba zrobić, to jest wyłączenie pomarańczowych świateł obrysowych zwanych potocznie sidemarkerem. Ta czynność wchodzi u nas w skład pełnej konwersji i na szczęście da się to zrobić komputerem, ponieważ klienci nie chętnie chcą wydawać dodatkowe pieniądze, na bardzo kosztowne lampy przednie, wszak o to w tym wszystkim chodzi, aby kupić swój wymarzony model BMW, najtaniej jak się da.
Rozbite samochody z USA, są w kręgu zainteresowania tych, którzy nie lubią wydawać dużo na samochód (czasami tylko w teorii), tych którzy chcą pojeździć samochodem jakiś czas i za dużo na nim nie stracić przy odsprzedaży, tych którzy chcą na nim zarobić, oraz dla tych, których nie stać na bezwypadkowe BMW z rodzimego rynku.
Warto jednak zaznaczyć, że konwersja auta z USA jest czasochłonna i kosztowna, dlatego przed podjęciem decyzji warto dobrze zrozumieć ten proces i konsultować się z firmami takimi jak nasza, zajmującymi się tym tematem, a nie szukać informacji w Internecie, gdyż po prostu wielokrotnie są to mylne informacje.
Pamiętajcie, nie warto iść na skróty podczas tego procesu.
Konwersja wykonana dobrze, nie będzie stwarzała problemów. Zrobiona na szybko po „linii najmniejszego oporu” (najtaniej jak się da), zemści się i wygeneruje ogromne koszty przy najbliższej okazji (awarii/kolizji/doposażeniu/po czasie).
Spójrzcie proszę na jedno zdjęcie. Chodzi o zdjęcie tylnych lamp.
W przypadku tego samochodu zostały one przerobione, a nie wymienione na lampy używane EU.
Nie jesteśmy zwolennikami tego zabiegu z kilku powodów.
Jednym z nich jest to, że czasami są tak źle przerobione, że nie da się ich poprawnie zakodować (żyją własnym życiem), innym i chyba tym gorszym, jest to, że po czasie zaczną parować, powodować zwarcia, a to doprowadzi do bardzo kosztownej naprawy elektroniki kilkukrotnie przewyższającej kupno nowych lamp z ASO.
Przy konwersji nie trzeba kupować nowych lamp, choć ich cena wcale nie jest aż taka duża. Można skorzystać z używanych, których zakup jest minimalnie wyższy od ich przerobienia. No chyba, że mamy do czynienia z jakimiś egzotycznymi autami, których odpowiedniki w EU nie istnieją. Wtedy nie mamy wyjścia oczywiście.
Biorąc pod uwagę, że obecne lampy możemy przecież sprzedać (na pewno trafi się handlarz, który je kupi) to taka zmiana wydaje się bardziej rozsądna. To taka nasza sugestia i warto ją rozważyć :).
A zatem, aby podsumować nieco ten temat zwracamy uwagę na fakt, że szalenie ważne jest, aby zrobić konwersję poprawnie i zgodnie ze sztuką. By zwrócić się do firm, które się w tym specjalizują i które wezmą pełną odpowiedzialność za swoją pracę. a w razie awarii na własny koszt naprawimy lub wymienimy uszkodzony element.
Nie będzie też sytuacji, że samoczynnie w nieoczekiwanym momencie nawigacja się zablokuje lub zresetuje się do ustawień fabrycznych, np. po zmianie akumulatora itp.
Należy też być czujnym szukając „tanich konwersji”, gdyż pozornie niska cena konwersji oznaczać może, że nie będzie pełna, nie będzie wykonana zgodnie z sztuką lub może nie zawierać nawigacji całej Europy, co często ma miejsce.
Pozorna oszczędność na konwersji, zamieni się w znacznie większy wydatek.
U nas klienci mają pewność wykonania pełnej konwersji i prawidłowego działania całości w komplecie z nawigacją.
W przypadku tego samochodu klient zamówił usługi w których skład wchodziło:
- kodowanie lamp/modułów - wykodowanie świateł obrysowych (side marker) - zostały oryginalne przednie lampy z USA,
- przekodowanie przednich świateł, włączenie świateł dynamicznego świecenia itp.,
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA,
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
- aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
- ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,
- wymiana przełącznika świateł celem aktywacji przeciwmgielnych lamp,
- wymiana licznika na licznik FULL LED 6WB EU
- aktywacja CarPlay, Screen Mirroringu oraz VIM – filmów podczas jazdy
Zdajemy sobie sprawę, że samochody z USA często nie mają możliwości być dopuszczone do ruchu drogowego bez uprzedniej przeróbki dlatego też, na przeprowadzenie zmian zazwyczaj przyjeżdżamy bezpośrednio do klienta lub do miejsca w którym samochód jeszcze jest na etapie naprawy.
Oczywiście można je też wysłać lawetą do nas na konwersję lub całkowitą naprawę wraz z dostosowaniem do standardów EU tak jak miało to miejsce chociażby tutaj:
USA => POLSKA => Mobile Coders => KLIENT, czyli kompleksowa konwersja wraz z naprawą samochodu prosto z USA - BMW X3 G01 M40i USA
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid032rhfGDirjo3o8rWFpMrCmqSyZjksJZk88mKmpHnTSLEN97s7B71bNvY58DBYPMBTl&id=1890364917955502
W przypadku tego pojazdu, usługę wykonaliśmy we wskazanym przez klienta warsztacie, a czas operacyjny to okolice 3 godzin.
Dziękujemy Kamilu za zaufanie i miłe spotkanie.
Do zobaczenia na podniesieniu mocy i zdjęciu ograniczenia VMAX :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #chiptuning #konwersjaUSA #autoZusa #bmwg30usa5 #bmwkonwersja #bmw #carplaybmw #bmw6wbg30 #bmwretrofitlicznika