Kolejny serwis G31 530d LCI oraz G01 X3 20d w Mobile Coders :).
Marcin to osoba, która dba o swoje samochody z należytą starannością i zdecydowanie jest świadomy tego, że poprawna eksploatacja połączona z częstą wymianą oleju sprawia, że samochody jeżdżą bezawaryjnie latami.
Gdy porównujemy samochody serwisowane wg zaleceń producenta tj. olej co 25-30k km, filtr paliwa co 60k km, filtr powietrza co 60k km z tymi, które tutaj prezentujemy, to takie pojazdy zwykle ulegają uszkodzeniom zdecydowanie częściej niż te drugie :).
Kwestia usterek to jedno, ale praca silnika, jego akustyka, płynność pracy i ogólna charakterystyka działania, w przypadku samochodów serwisowanych 2x częściej niż zalecenia, jest znacznie lepsza i przypomina tą z dnia wyjazdu samochodu z salonu.
Możecie nam wierzyć, albo nie, ale nasza wiedza opiera się na doświadczeniu, które zbieraliśmy latami podczas eksploatacji naszych BMW.
Niektórzy mogą powiedzieć, że przecież jeśli producent zaleca wymianę oleju co 30.000 km to dlaczego mam to robić co 15.000?
Polegając i w pełni ufając producentowi nie ma się co dziwić, że niektórzy tak myślą, jednak należy pamiętać, że wartości tych interwałów podyktowane są przede wszystkim "troską" o ekologię, a nie sprawność samochodu, czy jego bezusterkowość.
Celowo piszemy o "trosce" w cudzysłowie, ponieważ to co na papierze nie zawsze pokrywa się z rzeczywistością. Najniższe normy emisji spalin to dzisiaj cel i wymóg UE, który sprawia, że producenci nie mają wyjścia i muszą mocno się nagimnastykować, aby samochód został dopuszczony do ruchu.
Kwestie bezawaryjności w tym przypadku są drugorzędne. Ważne, by samochód przetrzymał okres gwarancji, a później zapraszamy do salonu po nowy.
I oczywiście, można tak żyć i bezmyślnie "zażynać" silnik i podzespoły, bezrefleksyjnie czekając przez te 30k km na kontrolkę serwisową, która poprosi nas o udanie się do serwisu w celu wymiany oleju silnikowego i filtrów. Następnie taki używany pojazd sprzedać i niech się martwi następny właściciel. A on prawdopodobnie będzie w nim wymieniał za chwilę mnóstwo elementów i narzekał jakie to samochody są dzisiaj słabe i kiepskiej jakości. Gdzie wtedy będzie ekologia? Wyprodukowanie części, utylizacja starych, dodatkowe wymiany płynów eksploatacyjnych po serwisach... W skrócie dramat i pozorna ekologia.
Z kolei jeśli chodzi o jakość dzisiejszych aut to zgadzamy się, że jest trochę gorsza niż 15-20 lat temu, ale wtedy nikt nie słyszał o serwisach i olejach Longlife. Każdy, mając te "pancerne" silniki lat 90 i początku 2000, po przejechaniu 10k km nie zastanawiał się czy może przejechać jeszcze 20.000 ekstra. Nie, po prostu wymieniano oleje często.
Ktoś może napisać, że przecież oleje kiedyś były gorsze i to dlatego należało serwis robić częściej. Jeśli tak to dlaczego w USA w tych samych silnikach BMW interwał olejowy jest ustawiony na 15.000 km i 1 rok? Dlaczego w Azji BMW ma interwał na 12.000 km lub 1 rok? Tam mają inne oleje? Nie, oleje są dokładnie takie same, ale nie ma tak rygorystycznych norm jak w Europie, norm które dobijają silniki naszych aut.
Dlatego warto na własną rękę, pomiędzy wymianami zalecanymi przez producenta, wymieniać olej i filtry minimum 2x częściej.
Za to wasz samochód odwdzięczy się bezawaryjną jazdą, a Wy nie będziecie musieli stresować się, że zaraz coś padnie w silniku lub nie dojadę do celu.
W prezentowanych samochodach Marcina wykonaliśmy:
BMW G31 530d LCI
- serwis olejowy Trzech Króli (olej Penrite 5w40, ceratec, płukanka i filtr BMW OEM)
- przywrócenie kodowań po aktualizacji w ASO
BMW G01 X3 20d
- serwis olejowy Trzech króli (olej Penrite 5w40, ceratec, płukanka i filtr BMW OEM)
- filtr paliwa
- filtr kabiny
- filtr powietrza
- Aktywacja Carplay
- Wymiana płynu hamulcowego BMW OEM
- Diagnostyka problemów ze światłami (uszkodzony włącznik)
Bardzo dziękujemy za ponowne skorzystanie z naszych usług :).
#MobileCoders #bmwG31LCI #serwis #bmwg01 #x3 #trzechkróli #peneite #olej