Serwis olejowy xDrive oraz programowanie sterowników w F15 X5 25d - Mobile Coders.
Napęd 4x4 nazwany przez BMW xDrive, w konstrukcji, którą znamy z dzisiejszych samochodów jest już na rynku od dwóch dekad. Dla tych, którzy mieli okazję użytkować auto z tym napędem mogliby zapewne wymienić więcej zalet niż jego wad.
Dla tych, którzy uważają, że jeśli BMW to tylko z tylnym napędem to umówmy się, mają nieco inne priorytety 😉.

Jednak większość zainteresowanych zakupem aut bawarskiej marki celuje właśnie w napęd xDrive.
Owszem 4x4 daje mnóstwo korzyści, m.in. poprawia bezpieczeństwo i komfort jazdy w niemalże każdych warunkach, a szczególnie, gdy jest ślisko.
Czy to zima czy lato, deszcz, błoto i inne historie xDrive bardzo dobrze sobie radzi w większości sytuacji.

Nie twierdzimy też, że BMW z xDrive stworzone jest do jakiegoś offroad’u, bo byłoby to przesadą, ale niemiecki koncern odrobił pracę domową i napęd ten w nowych modelach jest naprawdę świetny.

Często podczas trudnych warunków np. zimowych, biorąc autko od klienta w usłudze Door to Door, auto z xDrive nawet na „słabszych” już oponach ma świetną trakcję, niż napęd na jedną oś.
Oprócz oczywiście mnóstwa zalet z posiadania xDrive są też niestety koszty związane z przyjemności jego użytkowania. Jak to się mówi coś kosztem czegoś, czyli inaczej mówiąc, xDrive da nam komfort i bezpieczeństwo, ale w zamian będzie wymagał uwagi ze strony użytkownika. Uwaga ta podyktowana jest chęcią zredukowania ryzyka wystąpienia usterek skrzyni VTG.
Co to znaczy mniejsza lub większa uwaga dot. xDrive, a mianowicie rozgrzewanie samochodu przed pełnym wykorzystaniem potencjału samochodu, częstsza kontrola ciśnienia w ogumieniu, stosowanie tylko i wyłącznie opon homologowanych przez BMW, zwracanie uwagi na równość zużycia bieżnika w oponach, dbanie o geometrię kół, jak również wymiana oleju w skrzyni rozdzielczej VTG oraz obu mostach tj. przednim i tylnym.
Tak, układ napędowy w BMW z xDrive jest tak skonstruowany, że mamy osobny olej do silnika, osobny do skrzyni biegów, osobny do skrzyni rozdzielczej VTG oraz osobne oleje do przedniego i tylnego mostu (nr katalogowe oleju do przedniego i tylnego mostu są różne, a więc sam olej też zapewne ma dostosowane właściwości do pracy w zależności od miejsca jego zastosowania).
W przypadku tej konkretnej X5 mieliśmy do wykonania aktualizację wszystkich sterowników wraz z wybranymi przez klienta kodowaniami oraz serwis olejowy skrzyni rozdzielczej VTG.
Niestety ujęcia z samej wymiany gdzieś uleciały, więc musicie nam uwierzyć na słowo, że taki serwis został tutaj wykonany 😉.

Właścicielowi dziękujemy za zaufanie i pozdrawiamy serdecznie 😉.

#MobileCoders #bmwkodowanie #BMWX5 #BMWF15 #VTG #serwisolejowy #xDrive #skrzyniarozdzielcza
Przeczytaj na