Chiptuning Seata Alhambry w Mobile Coders 😊.

220 KM === >>> 300 KM
350 Nm === >>> 450 Nm

Typowy tatowóz, czyli Seat Alhambra 😊.
Rodzinne auto, które służy do przemieszczania się z punktu A do punktu B. Nikt zwykle nie wymga od takiego pojazdu, aby był demonem prędkości. Typowy Seat Alhambra, VW Sharan, czy Ford Galaxy to auta do bólu praktyczne, z miejscem na 5-7 osób, dzięki czemu służą jako popularne środki lokomocji dla dużej rodziny. Jednak wiadomo, że czasami los nas zmusza do takich a nie innych wyborów i trzeba pójść na pewne kompromisy.

Szczególnie ciężko zaakceptować kompromis, jeśli trafiamy z drugiego końca skali – np. wcześniej jeżdżąc szybkim sportowym, autem i potem zmieniając je na rodzinnego Vana. W wypadku Alhambry wersja z dwulitrowym TSI o mocy 220 KM to najmocniejsza dostępna opcja w zasadzie radząca sobie co najmniej dobrze z tym tatowozem. Jednak, gdy wyruszymy w drogę z kilkuosobową rodziną, zapakowani z pełnym bagażnikiem, to już nie jest tak lekko.

Zgłosił się zatem do nas Dawid, właściciel Alhambry, aby wzmocnić nieco jego auto. W zasadzie chodziło przede wszystkim o polepszenie elastyczności, aby troszkę lepiej jeździło się też na niższych obrotach.
Przystąpiliśmy zatem to modyfikacji. Odczytaliśmy sterownik silnika oraz skrzyni biegów, bo na taki pełen zestaw usług zdecydował się wykonać właściciel auta.
Na bazie odczytanych danych wykonaliśmy Chiptuning silnika oraz skrzyni biegów w wersji Stage 1. Testując Seata jeszcze przed rozpoczęciem prac nad software’em nie stwierdziliśmy żadnych usterek. Auto jeździło dobrze, ale bez fajerwerków 😊. Po opracowaniu i wgraniu modyfikacji silnika i skrzyni biegów wykonaliśmy test. Ruszając już nieco szybciej dało się wyczuć uślizg przedniej osi, czego wcześniej nie było tak łatwo doświadczyć 😊.

Po dalszej jeździe testowej okazało się, że w auto wstąpił nowy duch – jest znacznie bardziej dynamiczne, zbiera się o wiele lepiej od niższych obrotów, przez co nie trzeba je tak mocno wkręcać na obroty. Dzięki jednoczesnej modyfikacji skrzyni biegów LAG, czyli tzw. opóźnienie w działaniu układu napędowego zostało mocno ograniczone, przez co mamy szybszą reakcję na dodanie gazu i szybsze redukcje skrzyni biegów. Ułatwia to mocno wykonywanie dynamicznych manewrów, a codzienną jazdę czyni przyjemniejszą 😊.

Uzyskany poziom mocy i momentu obrotowego jest taki, że nie powstydziłby się nim żaden hot hatch, a jednak jest to ciągle rodzinny Van 😊.
Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług właścicielowi Alhambry i pozdrawiamy 😊.

#MobileCoders #Chiptuning #Seat #Alhambra #TSI #LAGoff #DSG
Przeczytaj na