Chiptuning Mercedesa A45 AMG w Mobile Coders 😊.

Efekt chiptuning’u przed => po:
381 KM === >>> 400 KM
475 Nm === >>> 520 Nm

Zielony, mały wariat, czyli Mercedes A45 AMG. Swego czasu było to auto z najmocniejszym seryjnym, 2-litrowym silnikiem na świecie 😊. Choć już nim nie jest, to nadal nie ma zbyt dużej konkurencji w tej kwestii.

Auto jest bardzo szybkie, co szczególnie czuć w takiej niewielkiej karoserii. Prowadzi się jak typowe sportowe auto – sztywne i precyzyjne, ale trzeba uważać na nierówności. Fotele kubełkowe bardzo dobrze trzymają w zakrętach, ale największe wrażenie robi układ wydechowy.
Mercedesy AMG zawsze charakteryzują się bardzo dobrymi doznaniami akustycznymi, a mając świadomość, że pod maską pracuje jednostka zaledwie dwulitrowa i czterocylindrowa to dźwięk wydobywający się z wydechu jest po prostu świetny.

Nie powstydziłoby się takiego dźwięku niejedno auto z silnikiem sześciocylindrowym. Jeżeli chodzi o wygląd, to jest on krzykliwy i wyraźnie nastawiony na sport, ale nie ma tu szczególnej rozbieżności w charakterze tego auta, bo razem z dużą mocą i świetnym dźwiękiem tworzą spójną całość.

A wracając do mocy... mimo, że mamy tutaj naprawdę sporo wyciśnięte z pojemności przysłowiowego czajnika lub kartonu mleka 😉, to jednak jest jeszcze pewne pole do manewru.

Nie chodzi tutaj jedynie o moc, a w zasadzie ma ona najmniejsze znaczenie. Auto ma wielkie turbo, które zapewnia jej dużo, jednak potrzebuje ono trochę czasu, żeby się rozkręcić, przez co mamy odczuwalny lag i opóźnienie. Przy wykonywanej modyfikacji w wersji Stage 1 da się poprawić reakcję na gaz i zmniejszyć nieco opóźnienie. Oczywiście fizyki się nie oszuka, jednak wrażenia są odczuwalnie lepsze. Tak jak wcześniej pisaliśmy, moc maksymalna wzrasta w tym aucie po modyfikacji do 20 KM, jednak ważniejszy jest moment obrotowy, którego wzrost czuć w niemal całym zakresie obrotowym.

Najwięcej się zmienia jednak od 3 tys. obrotów i jest to znaczna różnica na plus, gdzie czuć jeszcze mocniejszy kop, który słabnie dopiero pod sam koniec obrotomierza.
Ogólne wrażenia z jazdy są lepsze po Stage 1 – lepsza reakcja na gaz, więcej elastyczności i to dodatkowe kopnięcie od 3tys. obrotów sprawiają, że auto jest odczuwalnie bardziej dynamiczne 😊.

PS. Przy okazji wymieniliśmy też i zakodowaliśmy nowy akumulator 😊.

Dziękujemy serdecznie Łukaszowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #Mercedes #A45 #AMG #chiptuning
Przeczytaj na