Skoda Karoq 2.0 TDI 116KM na CHIP-TUNING w Mobile Coders :).

CHIP-TUNING silnika
Moc
116 KM ->190 KM
Moment obrotowy
250 Nm ->350 Nm

W miarę jak przepisy dotyczące emisji spalin i standardy ekologiczne stają się coraz bardziej rygorystyczne, producenci samochodów często zmniejszają wielkość silników i ich moc.

Mniejsze silniki często są bardziej oszczędne w zużyciu paliwa, co przekłada się na niższe emisje CO2, a jak dobrze wiemy, dziś wszyscy mają fioła na punkcie CO2.

Szkoda tylko, że często jest to „mydlenie oczu”, jak w przypadku pojazdów elektrycznych.

Zmniejszanie pojemności to jednak nie jedyne wyjście.

Wielu producentów korzysta już z swoich sprawdzonych jednostek silnikowych i są z nich na tyle zadowoleni, że zamiast „marnować” środki na projektowanie nowych, po prostu zmniejszając w nich programowo moc. To nic nowego.
Producenci od lat stosują taką praktykę. Jeden silnik i kilka wariantów mocy. Czyli nic innego jak taki można by powiedzieć fabryczny „chip-tuning”.

Często też produkowane silniki mają większe „bufory mocy”, aby tą samą jednostkę wykorzystać w przyszłości wprowadzając lifting modelu.

W przypadku prezentowanej Skodziny, śmiało można by zastosować silnik o pojemności 1 litra czy też takiego odpowiadającego pojemności typowej butelki wody do picia (1,5l).

Wszak mamy tu, aż 116 KM :). Jak by się dobrze sprężyć taką moc można by zapewne uzyskać z pojemności 0,8l, skoro obecnie nie jest problemem uzyskanie 400 KM z pojemności 2l :).

No ale jest jak jest., 2 litrowe „zduszone serducho” to nic innego jak tylko i wyłącznie korzyść dla klienta. Dzięki temu, silnik ma potencjał na modyfikację i aż grzech nie skorzystać z tej okazji :).

Karoq z którym pracowaliśmy to następca popularnego modelu Skoda Yeti i należy do naszego klienta Marka, który handluje samochodami.

Przyznał nam, że klienci jak słyszą o mocy 116 KM to trochę sceptycznie podchodzą do tego samochodu.

Boją się, że elektryczne rowery i hulajnogi będą im ucierać nosa, dlatego też postanowił wzmocnić ten samochód, aby zachęcić i przekonać swoich klientów do tego silnika.

Auto po naszej modyfikacji jeździ naprawdę przyjemnie.
Naszym zdaniem przydała by się jeszcze modyfikacja skrzyni biegów.
Ten "wagowski" automat DSG „zamula” strasznie, przez co efekt finalny nie jest taki, jaki naszym zdaniem być powinien.

Wiadomo, że generalnie \klient musi lawirować między opłacalnością inwestycji w samochód, stąd decyzja o zrobieniu samego silnika, ale nowemu nabywcy na pewno wspomni o nas, jeżeli będzie on czuł dyskomfort związany z pracą skrzyni.

Modyfikacja jak widać odbyła się metodą bench, który jest najbezpieczniejszy w przypadku nowych samochodów.

#MobileCoders #chiptuning #bmwkodowanie #bmwchiptining #chiptuningvagskodakaroq #chiptuningslask #chiptuningkatowice #chiptuninggliwice #chiptuningpoznan #chiptuningwielkopolska
Przeczytaj na