BMW G20 320i USA – Poprawa konwersji + instalacja nawigacji EU oraz aktywacja Android Auto :).
Pan Grzegorz zgłosił się do nas, ponieważ zakupił samochód sprowadzony z USA. Auto miało być już po tzw. Konwersji.
Niestety, często spotykamy się z sytuacjami, że jest przerobiony, ale tylko częściowo. W nowych BMW z nawigacją MGU, najdroższym elementem konwersji jest zakup oryginalnej mapy.
Tutaj większość „koderów” rozkłada ręce, bo albo nie wie w jaki sposób zdobyć niezbędną licencję, albo po prostu kusi klienta niską ceną konwersji, nie informując go, ze mapa EU nie wchodzi w jej skład.
Dlatego zawsze warto dopytać o zakres prac przed decyzją o wykonaniu usług.
Zła decyzja w tej kwestii będzie finalnie kosztować 2x więcej.
U nas zawsze wykonujemy kompletne konwersje z mapami całej Europy, aby klient nie był zaskoczony, że coś nie działa i trzeba wyłożyć drugi raz tyle na samą mapę.
Dlaczego to jest ważne?
A no dlatego, że np. nie będą też działały znaki drogowe, które aktywują się wraz z mapą Europy. Szkoda rezygnować z takiej fajnej funkcji.
W prezentowanym pojeździe nie tylko zabrakło mapy, przez co nie działała część asystentów, ale nie było również wyłączonych świateł obrysowych tzw. Sidemarker.
To pomarańczowe światło obrysowe stosowane w USA.
W Polsce takie światło jest niedozwolone.
Wykonaliśmy zatem wszystko to, co było potrzebne, aby samochód był takim, jakim być powinien po prawidłowej przeróbce.
Dodatkowo, ze względu na fakt, że klientowi bardzo zależało na aktywacji Android Auto, musieliśmy wykonać aktualizację pojazdu, aby uruchomić tę funkcję.
Podczas tej procedury zauważyliśmy, że samochód posiada już CHIP-TUNING i ściągnięte ograniczenie prędkości maksymalnej.
A zatem poprzedni właściciel w stanach zmodyfikował już ten samochód.
Nic dziwnego, te modele po modyfikacji osiągają 240 KM i 450 Nm z bazowych 184 KM. Pozwala to na swobodne rozpędzenie auta do 100 km/h o ok 1,5 s szybciej :). Natomiast prędkość maksymalna to ok 260 km/h.
W stanach to popularny silnik i bardzo często modyfikowany. Zresztą nie tylko w tam.
Sami mieliśmy przyjemność przeprowadzenia kilkuset takich modyfikacji, ponieważ
klienci z premedytacją wybierają znacznie tańsze wersje 320i, aby po zmianach uzyskać osiągi seryjnej 330i, a przy tym sporo zaoszczędzić.
Zaoszczędzone środki można wrzucić w lepsze wyposażenie, lub po prostu przerzucić na inny cel :).
Dziękujemy naszemu klientowi za miłe spotkanie i życzymy radości jazdy z BMW :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #konwersjaBMWusa #BMWMGUmapa #ConnectedDriveUSAPL #bmwandroidauto #bmwaktualizacja #bmwg20usa