BMW G15 V8 4.4 M850i – na modyfikacji w Mobile Coders :)

CHIP-TUNING silnika
Moc
530 KM -> 650 KM
Moment obrotowy
750 Nm -> 850 Nm

BMW 850i to luksusowy samochód. Model ten, jak zapewne nie wielu z Was wie wprowadzony został na rynek już w 1990 roku jako seria 8.
Został on zaprezentowany jako sportowy samochód coupe i był jednym z flagowych modeli marki.

Początkowo napędzany był przez mocny 5,0-litrowy silnik V12 generujący około 300 koni mechanicznych.
W późniejszych latach produkcji modelu, BMW 850i zyskało bardziej zaawansowany silnik 5,4-litrowy V12 o mocy wynoszącej około 322 koni mechanicznych.
Dzięki tak mocnemu silnikowi V12, BMW 850i zapewniało znakomitą wydajność.

Samochód był zdolny do przyspieszenia do 100 km/h w około 6 sekund, a jego maksymalna prędkość fabrycznie przekraczała 250 km/h.

Oprócz standardowej wersji BMW 850i, dostępne były także bardziej sportowe, takie jak 850CSi, które były jeszcze szybsze.
Oferowały jeszcze większą moc i prędkość maksymalną.

Produkcja serii 8 została zakończona w 1999 roku, a model 850i został zastąpiony przez nowe serie BMW 6 i 8 w kolejnych latach.

Jednak BMW wznowiło serię 8 w 2018 roku w postaci modelu M850i xDrive, który kontynuuje tradycję luksusowych i wydajnych samochodów coupe, łącząc w sobie wydajność, styl, luksus i sport.

To samochód, który przyciąga uwagę miłośników samochodów na całym świecie. Nic w tym dziwnego, jest naprawdę piękny i bardzo szybki.

Obecnie do wyboru w przypadku tego modelu, dostępne są tylko najmocniejsze wersje silników benzynowych i diesla. Nie ma tu miejsca na jakieś 2 litrowe silniczki. Najczęściej kupowane to 40d i M50i. Przynajmniej tak wynika z naszych obserwacji bo z tymi samochodami mamy styczność całkiem często.

W przypadku prezentowanego pojazdu, co widać też na zdjęciach, pod maską zagościł najmocniejszy benzynowy wariant V8-kmi, o pojemności 4.4 litra i mocy fabrycznej 530 KM, która rozpędza ten samochód do setki szybciej niż trwa łyk porannej kawy. Fabryczne 3.9 s do 100 km/h robi wrażenie.
Z kolei ta sama konstrukcyjnie "V ósemka" w dostępnych na rynku modelach M8 i M8 Competition, które mają odpowiednio 600 KM i 625 KM, potrafią to zrobić w czasie zbliżonego do szybkiego, trzykrotnego mrugnięcia okiem, czyli jakieś 3.2 s :).

W związku z tym, że M850i posiada „niewykorzystane” zasoby mocy, nasz klient poprosił nas o modyfikację oprogramowania, dzięki czemu będzie się mógł cieszyć z niej w pełni. To było głównym zadaniem naszego spotkania. Dzięki takim zmianom samochód działa jeszcze efektywniej i niemalże natychmiast reaguje na polecenia kierowcy.

Oczywiście w tym przypadku przeskalowanie liczników do 330 km/h oraz zapamiętanie pozycji start-stop to była formalność.

Właściciel tego pojazdu przy okazji poprosił nas również o wykonanie kilku kodowań, takich jak zegary z M, logo na zegarach, jak również o odblokowanie zaawansowanego pakietu ASSISTED DRIVING.

Producent blokuje wbudowane w samochód funkcje w niektórych krajach, takich jak np. Polska. Trochę to frustrujące, że kupujemy w Polsce samochód za niemałe pieniądze z wszystkimi „gadżetami.”, ale częścią z nich możemy się tym cieszyć tylko np. w Niemczech.

Mowa tutaj o takich funkcjach jak:

ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe. Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytanie z znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +/- 15 km/h w stosunku do znaku.

ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną
Funkcja jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.

ARP – Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
Funkcja jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub ustąpienia pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia. System za pomocą kamer sprawdza czy ma pierwszeństwo przejazdu lub nakaz stopu, oraz sprawdza otoczenie na skrzyżowaniu.

Wszystko to zablokowane jest m.in. w Polsce i wielu innych krajach.
Wystarczy jednak przekroczyć granicę z Niemcami i zaczyna działać.

Okej, nasi klienci często „śmigają” po niemieckich autostradach, ale jednak sporo czasu jeżdżą też po drogach w Polsce, stąd szkoda, aby z tych funkcji nie mogli korzystać.

Dlatego też, jako ostatnie co wykonaliśmy, to właśnie zakodowanie tych funkcji w taki sposób, aby działały również w Polsce :).

Dziękujemy za skorzystanie z naszych usług. Nich samochód cieszy :).
Pozdrawiamy.

#MobileCoders #bmw #chiptuning #bmwkodowanie #bmwchiptuning #chiptuningslask #chiptuningkatowice #chiptuninggliwice #chiptuningwielkopolska #chiptuningpoznan #bmwADV #bmmM #bmwAssisteddriving
Przeczytaj na