BMW F36 420i na serwisie hamulcowym 2NH w Mobile Coders :).
Wymiana klocków z przodu i z tyłu hamulca sportowego M.
Wiele modeli BMW ma standardowe hamulce, czyli szare zaciski. Możemy mieć mocne silniki z dość słabymi hamulcami, ale jeśli dorzucimy opcję 2NH, czyli hamulec sportowy M, to np. w przypadku BMW F36, które gościło u nas na serwisie zamiast tarcz 300 mm otrzymujemy 340 mm a jej grubość zamiast 22m wynosi aż 30mm.
Oczywiście patrząc na samochody cięższe jak np. BMW X5 czy X7 to tam standardowy hamulce ma już 354 mm ;). Jednak nie ma co porównywać innej kategorii wagowej.
Jaka jest różnica między niebieskimi lub już teraz nawet czerwonymi hamulcami M?
W skrócie, bardzo bardzo duża, samochód z hamulcem M poza wielkością, która wpływa na efektywność odprowadzania ciepła charakteryzuje się lepszą skutecznością hamowania i reakcją między wciśnięciem pedału hamulca a samym hamowaniem. Znaczenie ma to naprawdę duże i polecamy wybierać ten mocniejszy hamulce.
Oczywiście nie mówimy, że zwykłe hamulce nie dają rady, bo dają, jednak przy większej częstotliwości ich używania zwykły po prostu "puchnie", gdy M dalej daje radę :).
Wziąć musimy też jeszcze kilka innych aspektów przy wyborze hamulca, pamiętajcie, że mniejsze tarcze to większe ryzyko przegrzania się tarcz, co nieodwracalnie prowadzi do ich pokrzywienia. Po doprowadzeniu tarcz do takiego stanu nie pozostaje nam nic innego jak wymiana ich na nowe, ponieważ ich skuteczność już nigdy nie będzie taka sama.
Każde hamowanie, które odbywa się np. w warunkach autostradowych powinno być przemyślane, gdy nie jest awaryjnym.
Każdy samochód, nawet na hamulcach ceramicznych może mieć problemy ze skutecznym zatrzymaniem się, jeśli będziemy bez uzasadnienia hamować i przyspieszać w krótkim odstępie czasu.
To taka mała lekcja, hamujmy najpierw silnikiem, a później hamulcami No chyba, że sytuacja na drodze jednoznacznie każe użyć hamulca natychmiast.
Stosując tę metodę będziemy mieli zawsze hamulce gotowe do skutecznego wytracenie prędkości naszego pojazdu.
W przypadku prezentowanego modelu, czyli BMW F36 fabrycznie był on wyposażony w hamulce sportowe M z niebieskimi zaciskami. Duże tarcze, 4 tłoczkowe zaciski sprawiają, że z wyższych prędkości zahamujemy szybciej i bez ryzyka, unikając lub minimalizując tym samym efekt tzw. fadingu.
Podsumowując, serwis takich hamulców nie jest tani, nie warto też stosować zamiennych części, gdy przychodzi czas na ich wymianę. Zamienne klocki czy tarcze nie mają szans z częściami oryginalnymi. Możecie nam zaufać testowaliśmy na swoich samochodach. Tylko oryginalne tarcze i klocki dają 100% pewności wysokiej jakości produktu, ale też skuteczności hamowania.
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :). życzymy bezpiecznej jazdy i krótkiej drogi hamowana.
#MobileCoders #bmwkodowanie #serwisBMW #F36 #MsportBrakes #hamulce