BMW M5 F90 na przeglądzie olejowo-filtrowym w Mobile Coders :).
Czyli nie pierwszy i nie ostatni serwis tego egzemplarza :).

Nasz stały klient, Damian, to osoba, która ponadprzeciętnie dba o swoje samochody. Ma ich kilka, a jego jedną z ulubionych marek jest właśnie BMW.

Praktycznie każda usługa, którą dla niego wykonujemy jest typu Door-To-Door. Czyli odbieramy samochód spod domy klienta, jedziemy do naszego warsztatu, tam wykonujemy wszystko co niezbędne i odwozimy auto zwykle tego samego dnia :).

Jak każdy wie, olej to podstawa. W prezentowanym egzemplarzu jest on wymieniany co minimum 1 rok, bez względu na przebieg, ale maksymalnie co 10k km.

W modelu F90 jest silnik S63, który, przy odpowiedniej eksploatacji odwdzięczy się bezawaryjnością.

Samochód ma lekko ponad 50k km i otrzymał od nas pakiet świeżych olejów oraz filtrów :). Standardowo w pierwszej kolejności stosujemy płukankę Engine Flush, która oczyszcza silnik od wewnątrz, usuwając wszystkie osady i zanieczyszczenia. Płukanka jest w 100% bezpieczna. Płukanie takie należy wykonać na pracującym silniku na biegu jałowym przez ok 10 min :).
Po zlaniu starego oleju możemy z czystym sumieniem wlać świeży i dodać Ceratec'a, czyli kolejny środek, który ochroni silnik szczególnie przy zimnych rozruchach :).
Oczywiście wymieniliśmy również filtry powietrza oraz kabinowy.

Na tę chwilę to wszystko co wymagało wymiany, wkrótce jednak, bo przy ok 60k km będzie konieczność wymiany oleju w tylnym moście, przednim moście, skrzyni VTG do zarządzania napędem na 4 koła oraz skrzyni biegów ZF8HP.
Zwykle takie zabiegi robimy przy ok 70k km, w zwykłych, nie tak bardzo sportowych BMW, jednak w M jak to w M, tą długość należy nieco skrócić :).

Bardzo dziękujemy Damianowi za zaufanie i ponowne oddanie w nasze ręce tego pięknego samochodu :).

Pozdrawiamy.

#MobileCoders #BMWF90 #serwisBMW #M5 #pernite #flush
Przeczytaj na