BMW G30 530i USA Đ serwisy + nieudana / udana - wymiana licznika w Mobile Coders :).

Niech was nie zmylą zdęcia i zakres usług, który wykonaliśmy w tym samochodzie.

Już tłumaczymy o co chodzi.

Z naszym klientem byliśmy umówieni w warsztacie na wykonanie usług serwisowych:

- wymiana oleju w silniku wraz z wszystkimi filtrami (zalecana co 10/12k km.)
- wymiana oleju w skrzyni biegów ZF (zalecana co 80/100k km)
- wymiana oleju w xDrive oraz mostach (zalecana co 60/70k km)
- wymiana oleju w mostach tył i przód (zalecana co 60/70k km)
- Innowacyjny serwis klimatyzacji (zalecany co 6 misięcy)

Przy okazji mieliśmy jeszcze do zakodowania CarPlay na pełnym ekranie oraz wymianę licznika na FULL LED 6WB.

Jak nietrudno się domyślić, prace takie nie są do wykonania u klienta w domu, potrzebny jest warsztat.

W tym przypadku zlecający musi się pofatygować do nas na jeden z naszych warsztatów, lub my możemy odebrać samochód od klienta w usłudze Door to Door i po wykonanym serwisie, odstawić go we wskazane miejsce.
Klient przyjechał do nas i wykonaliśmy wszystkie z w/w usług poza jedną. A mianowicie wymianę licznika. To znaczy licznik wymieniliśmy, ale okazało się, że ten, który mieliśmy nie jest w 100% sprawny. Problem polegał na tym, że nie wyświetlał obrazu na HUD. Auto było w ten system wyposażone.

Niecodzienna to sytuacja. Generalnie, gdy przygotowuje się licznik pod takie doposażenie, wszystkie czynności wykonuje się na przysłowiowym stole. Wymaga to rozebrania licznika, celem wyczyszczenia pamięci (zerowanie licznika).
Wykonuje się tą czynność po to, aby po zamontowaniu licznika w innym samochodzie i jego zakodowaniu, zaczytał on sobie aktualny przebieg i zapisać prawidłowy VIN pojazdu.
Zatem po zakupie licznika używanego, ta czynność jest konieczna przed jego zamontowaniem.

Nie do końca chcieliśmy uwierzyć, że coś z licznikiem jest nie tak i przez długi czas walczyliśmy z tematem.
Spowodowało to to, że temat robienia zdjęć z serwisu zszedł na drugi plan. Dla nas priorytetem było postawienie licznika na nogi :).

W momencie, gdy już wszystko co mogliśmy zrobić zawiodło, poddaliśmy się i z powrotem zamontowaliśmy licznik klienta, aby dokończyć tematy serwisowe.

Oczywiście sprawa licznika nie została zarzucony. Niezwłocznie zorganizowaliśmy następną sztukę do czyszczenia i z tak przygotowanym udaliśmy się do klienta do domu kilka dni po całej akcji. Tak zamknęliśmy wszystkie kwestie.
To całkiem fajny przykład pokazujący, że warto wybierać usługi kompletne, czyli części wraz z usługą, ponieważ w przypadku, gdyby licznik został dostarczony przez klienta wszystkie wykonane czynności z dwukrotnym: czyszczeniem licznika, montażem, demontażem, kodowaniem / programowaniem itp., poniósł by klient, a sam koszt dodatkowy byłby zdecydowanie dużo większy. Nie wspominamy też o problemach ze zwrotem.

My akurat takiego nie mieliśmy, gdyż dostarczają nam części sprawdzeni kontrahenci i nigdy nie mieliśmy problemów z nimi problemów. W zasadzie zawsze wszystko było sprawne.

To pierwszy taki przypadek z jakim się spotkaliśmy.
Niestety nie można tego powiedzieć o częściach dostępnych na znanych portalach aukcyjnych. Tam trafić coś co nie ma „wady ukrytej” graniczy z cudem. Większość części ma niestety defekt, które sprzedający maskuje napisem „sprawny, stan jak na zdjęciu” :).
Konia z rzędem temu, kto po analizie zdjęcia wykryje, że licznik działa, ale ma problem np. z działaniem np. HeadUp’a :).

Pozdrawiamy :).

#MobileCoders #bmwkodowanie #serwisbmw #penritebmwceratec #wymianalicznikaBMW6wb #bmwolejwskrzynibiegów #bmwolejxdrivemosty #bmwg30530iusa
Przeczytaj na