BMW G30 530xd na serwisie w Mobile Coders :).
Nasze stałe klientki po raz kolejny zleciły nam serwis kilku rzeczy w swojej "piątce".
Zakres był stricte serwisowy i troszkę estetyczny, jednak główną motywacją były zużyte hamulce, które bezpośrednio zagrażają bezpieczeństwu na drodze.
Jak wielu z Was zauważyło w większości serwisów używamy oryginalnych części zamiennych. Dlaczego i czy nie możemy zamontować zamiennika? Owszem, możemy, ale musimy wiedzieć gdzie taki montaż i oszczędności z tym związane się opłacają, a gdzie, z dużym prawdopodobieństwem będziemy tego żałować.
Oczywiście każdy robi jak chce, jednak jako firma w 100% sami decydujemy jakiej firmy część zastosować, ponieważ również w 100% odpowiadamy za jej działanie, jak i działanie całego samochodu. Pomijamy już kwestie gwarancji, gdzie montując zamiennik bez logo BMW narażamy się na totalny brak gwarancji ze strony producenta danej części.
Nie wiemy ilu z Was o tym wie i jest tego świadomych, ale jest zamontujecie np. tarcze hamulcowe inne niż BMW i po 2000 km zaczną Wam bić lub piszczeć lub zwyczajnie będą nieskuteczne przy hamowaniu to gwarantujemy Wam, że Wasza reklamacja będzie na 99% rozpatrzona negatywnie.
Producent danej części wymyśli Wam 1000 powodów dlaczego się pokrzywiły i uwierzcie nam, że powodem nie będzie słaba jakość samej tarczy czy klocków ;).
Oczywiście jeśli chodzi o części BMW OE to też 100% gwarancji nie ma, że zostanie ona rozpatrzona pozytywnie, ale proporcje są odwrotne, w większości producent BMW (pod warunkiem właściwego montażu i użycia oryginalnych części) rozpatruje gwarancję pozytywnie.
Dla nas to główny czynnik i determinant zakupu części BMW OE, ale oczywiście są inne.
Część OE to:
- jakość, którą widać na pierwszy rzut oka
- wysoka skuteczność, szczególnie w przypadku hamulców
- dosyć prosty proces reklamacyjny
Minusy to oczywiście wyższa cena, ale uwierzcie nam, że na bezpieczeństwie nie warto oszczędzać.
W przypadku prezentowanego BMW G30 wymienialiśmy tarcze i klocki z przodu.
Poza tym przeprowadziliśmy serwis olejowo filtrowy z użyciem zestawu Trzech króli, czyli:
- oleju Penrite 5w40 Enviro+
- Ceratec'a
- Engine Flush'a
- oryginalnego filtra olejowego BMW
Oprócz standardowego serwisu wymieniliśmy również filtr kabinowy (tutaj czasami stosujemy zamiennik ze względu na to, że filtr ten wymianie się bardzo często) oraz zrobiliśmy dezynfekcję klimatyzacji metodą NANO Clean.
Na samym końcu zaktualizowaliśmy nawigację do najnowszej wersji :).
Wszystko przebiegło sprawnie i bezproblemowo.
Przy następnym serwisie będzie konieczność wymiany łącznika wału z tylnym dyfrem.
Dziękujemy bardzo za zaufanie i skorzystanie z naszych usług :).
#MobileCoders #bmwG30 #serwis #penrite #ceratec