Chiptuning, kodowanie, asystenci i serwis BMW G05 X5 xDrive40i w MobileCoders 😊.

Efekt chiptuning’u (przed =>po):
340 KM ===>>> 400 KM
450 Nm ===>>> 580 Nm

W opisywanym dziś aucie przeprowadziliśmy działania o charakterze mieszanym, tj. elektroniczno-serwisowe 😊. Właściciel pokazywanego BMW X5 40i przyjechał do nas na wykonanie serwisu, który obejmował:
- wymianę oleju skrzyni rozdzielczej xDrive,
- wymianę oleju tylnego i przedniego mostu napędowego,
Auto przekroczyło już ponad 130tys. km przebiegu, zatem trochę późno, ale dobrze, że te oleje zostały ostatecznie wymienione. Wcześniej była wykonana już wymiana oleju skrzyni biegów.

Następnie przeszliśmy już do czynności czysto związanych z oprogramowaniem. Na pierwszy rzut wykonaliśmy część z poniższych możliwych kodowań w tym aucie:
• wyłączenie dźwiękowego sygnału braku pasów,
• wyłączenie systemu Start Stop,
• aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u,
• aktywacja wyświetlania temperatury opon obok ciśnienia,
• zegary Alpina, zegary M lub przeskalowane oryginalnych zegarów do 330 km/h,
• aktywacja trybu Comfort PLUS oraz SPORT PLUS
• aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu
• wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem
• zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na dowolny np. Adaptive, Sport, Sport Individual, Eco
Następnie przeszliśmy do bardziej zaawansowanych funkcji, jakimi było rozszerzenie funkcjonalności obecnych asystentów jazdy kierowcy. Auto pochodzi z początku 2019 roku i nie posiadało funkcji Assisted Driving View (nowsze auta mają tą funkcję domyślnie). Jest to
funkcja, która pozwala na wyświetlenie pojazdów jadących przed nami i obok nas, w Live Cockpit. Dodatkowo system asystuje zmianę pasa ruchu. Tzw. widok a la Tesla.
Następnie rozszerzyliśmy funkcjonalność asystentów o następujące opcje:

– Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń – funkcja, która ułatwia prowadzenie
pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki
drogowe.

- Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną – funkcja, która ułatwia prowadzenie
pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia
czerwonego światła. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.

-Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu - funkcja, która ułatwia prowadzenie
pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na
zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub
ustąpienia pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia.

Na sam koniec zostało oczywiście wykorzystanie potencjału silnika 😊.
Tutaj bez zaskoczeń – jednostka benzynowa o oznaczeniu B58 to bardzo dobrze znany silnik, o wysokim potencjale, kulturze pracy i bezawaryjności. Jednak jak dla nas w takim aucie jak X5, szczególnie po załadowaniu auta po dach, brakuje trochę, nawet nie tyle mocy, co elastyczności i momentu obrotowego. Zatem szkoda nie wykonać modyfikacji Stage 1, szczególnie mając świadomość o potencjale silnika. Tutaj 400KM mocy i niemal 600Nm momentu obrotowego robią świetną robotę, dzięki czemu jazda tym autem jest jeszcze bardziej przyjemna 😊.

Dziękujemy serdecznie właścicielowi X5 za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #kodowanie #ADV #AssistedDrivingView #startStop #Asystenci #Chiptuning #B58 #xDrive #Serwis
Przeczytaj na