Hybrydowe Love, czyli BMW 330e na serwisie i Chiptuning’u w Mobile Coders 😊.

Wartości przed => po chiptuning’u:
252 KM === >>> 340 KM
420 Nm === >>> 580 Nm

To realizacja jeszcze z zimy, niestety mamy mnóstwo zaległości, które wciąż nadrabiamy :). Miło popatrzeć na śnieg w tej upały ;).

BMW F30 330e nieczęsto spotyka na ulicach, tak samo u nas też jest to auto rzadziej widziane, ale od czasu do czasu też mamy przyjemność pracy z tą hybrydową odmianą trójki😊.
Właściciel auta, Grzegorz przyjechał do nas, aby wykonać przede wszystkim serwis auta, na który złożyły się:

WYMIANA OLEJU W SILNIKU:
• dedykowany do BMW olej Penrite Enviro+,
• oryginalny filtr oleju BMW OE,
• płukanie silnika bezpiecznym preparatem Penrite Engine Flush,
• dodatek ceramiczny Liqui Moly Ceratec,
• wpis serwisowy BMW on-line.

WYMIANA OLEJU W SKRZYNI BIEGÓW ZF:
• oryginalna miska oleju ZF,
• oryginalny olej ZF,
• wpis serwisowy do bazy BMW on-line,
• wymiana zgodnie z procedurami producenta skrzyni.

Wymiana olejów silnika oraz skrzyni są tak samo ważne w hybrydzie jak w każdym innym aucie o tradycyjnym napędzie. Oleje zużywają się – sam silnik często ma cięższe warunki pracy, gdy często jest gaszony i odpalany w systemie mieszanym. Także nie zawsze pracuje w optymalnych temperaturach, dlatego lepiej pilnować, aby olej zapewniał jak najlepsze środowisko działania.

Z kolei skrzynia biegów pracuje cały czas – gdy silnik spalinowy jest wyłączony, do akcji wkracza silnik elektryczny obciążając wciąż skrzynię, natomiast w trybie maksymalnej wydajności łączne siły momentu obrotowego silników są przenoszone przez skrzynię, przez co potrzebne są lepsze warunki pracy niż w aucie o napędzie tradycyjnym.

Wykonaliśmy zatem serwis silnika i skrzyni. Z ciekawostek, o ile przy serwisie silnika nie ma właściwie różnic w stosunku do wersji regularnej, to skrzynia biegów ma inną budowę co widać już na pierwszy rzut oka. Sama miska olejowa ma specjalne kanały, aby podczas pracy w trybie elektrycznym zapewniać odpowiednie ciśnienie oleju (generowane przez dodatkową elektryczną pompę oleju).

Mając za sobą serwis przeszliśmy do modyfikacji oprogramowania sterownika silnika, czyli do Chiptuning’u 😊. Auto zostało zadbane i przygotowane do dalszej pracy w hybrydowych warunkach, dlatego właściciel auta, Grzegorz postanowił, aby podnieść jeszcze nieco osiągi systemu, w którym drzemie niezwykły potencjał.
Jest on ukryty w silniku spalinowym, który został mocno „stłamszony”, poniżej swoich nominalnych osiągów. Zatem można tutaj pokusić się o przywrócenie wartości nominalnych, a nawet jeszcze więcej 😉.

Silnik B48, który jest pod maską BMW 330e to praktycznie taka sama jednostka jak w wersji 330i, dzięki czemu osiągi łączne układu po Chiptuningu na poziomie 340 KM oraz 580 Nm są zupełnie realne i bezpieczne 😊. A przy tym auto jeździ naprawdę znakomicie nie odstając osiągami od wersji 340i.… stąd nasze hybrydowe-love w tym przypadku 😊.

Dziękujemy serdecznie Grzegorzowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.

#MobileCoders #Chiptuning #Serwis #Hybryda #330e #F30 #elektryk #ZF8HP #tuning #Penrite #ZF #Ceratec #HybrydoweLove
Przeczytaj na