X4 i M4 na kodowaniu w Mobile Coders :).
Niedawno pisaliśmy o tym, że obecnie niewiele rzeczy da się w łatwy i tani sposób doposażyć w przypadku nowych samochodów.
Pisaliśmy też o tym, że są jednak funkcje, które można zakodować.
Wystarczy do tego hardware obecny już w samochodzie. Dlatego zachęcaliśmy, aby wybierać jak najwięcej wyposażenia, bo im ono jest bogatsze, tym ciekawsze opcje możemy „dołożyć” zwyczajnie je kodując używając tylko i wyłącznie komputera i sprawnych palców :).
Fajnie się złożyło, bo prezentujemy Wam dwa samochody naszego klienta, które różnią się wyposażeniem, przez co w obu aktywujemy inne funkcje.
Oczywiście nie są to wszystkie funkcje jakie można zakodować, ale dwie bardzo ciekawe i bardzo pożądane przez kierowców BMW.
Zaczynamy zatem od X4.
W tym pojeździe zabrakło funkcji czytania znaków. Zatem jest to oznaka, że właściciel samochodu nie zainwestował dodatkowych złotówek w systemy asystujące.
Brak tych systemów wykluczył także wyświetlanie znaków drogowych. Tutaj nie ma jednak problemu. Jeżeli chodzi o nowe samochody serii Gxx, niemalże we wszystkich jesteśmy w stanie tą funkcjonalność aktywować.
Nie trzeba tutaj kupować „wymyślnych” i drogich systemów, ale mając te systemy możemy aktywować jeszcze więcej. I tutaj zgrabnie przechodzimy do nowego M4 zwanego "bobrem :).
W tym samochodzie był zakupiony maksymalny pakiet czyli systemy asystujące w wersji Professional. Zatem czytanie znaków było już oczywiście w standardzie. Nie było natomiast innych ciekawych funkcji, które mogliśmy i które oczywiście aktywowaliśmy.
Mowa tutaj o rozszerzeniu pakietu ASSISTED DRIVING VIEW.
Zanim dojdziemy co to jest rozszerzenie pakietu warto wspomnieć co to właściwie jest ADV, bo nie wszyscy wiedzą o co chodzi.
W ogromnym skrócie funkcja, która pozwala na wyświetlenie pojazdów, jadąc przed nami i obok nas, w Live Cockpit. Dodatkowo system asystuje zmianę pasa ruchu.
Najlepiej obrazuje to filmik który przygotowaliśmy pod tym linkiem:
https://www.facebook.com/watch/?v=385019675917985
Skoro już wiemy jak to działa to warto wspomnieć, że system ma sporo ograniczeń oraz dodatkowych możliwości, które zostały „zablokowane” przez producenta pojazdu. Zatem dlaczego by nie skorzystać z pełnego potencjału tych funkcji, skoro zapłaciliśmy i to całkiem nie mało za ten system.
Rozszerzenie pakietu polega na aktywacji 3 dodatkowych funkcji:
- ADP – Automatyczne dostosowywanie prędkości do ograniczeń
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne dostosowywanie prędkości samochodu w oparciu o znaki drogowe. Kierowca może dostosować system indywidualnie pod siebie i ustawić czy prędkości odczytanie z znaków mają być dostosowane dokładnie do tych wskazanych przez znaki czy mają być większe lub mniejsze. Tolerancja +/- 30km/h w stosunku do znaku.
- ARS – Automatyczne reagowanie na sygnalizację świetlną
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne zwalnianie i zatrzymanie pojazdu w przypadku wykrycia czerwonego światła. System też umożliwia ruszenie po wykryciu zmiany światła na zielone.
- ARP – Automatyczne reagowanie na pierwszeństwo przejazdu
Funkcja, jest składową i rozwinięciem powyższego ADV, która ułatwia prowadzenie pojazdu poprzez automatyczne informowanie kierowcy dźwiękiem oraz sygnalizacją na zegarach / Head-Up w przypadku zbliżania się do skrzyżowania z nakazem stopu lub ustąpienia pierwszeństwa, jeżeli kierowca nie zwalnia. System za pomocą kamer sprawdza czy ma pierwszeństwo przejazdu lub nakaz stopu, oraz sprawdza otoczenie na skrzyżowaniu.
Jak łatwo się domyślić systemu tego nie dało się niestety aktywować w X4, dlatego, że samochód nie posiadał dodatkowego i niezbędnego hardware. Tam była możliwa aktywacja tylko namiastki z mocniejszego systemu czyli wspomnianej aktywacji znaków.
Zatem w łatwy sposób pokazaliśmy Wam, że w każdym samochodzie można coś dodatkowo aktywować. Im lepsze (bogatsze) wyposażenie, tym więcej ciekawych opcji można aktywować.
W obu pojazdach natomiast można aktywować takie opcje jak:
- wyłączenie dźwiękowego sygnału braku pasów,
- wyłączenie systemu Start Stop,
- wyłączenie ikon pasów na liczniku,
- aktywacja animacji ekranu powitalnego z M-Pakiet-u,
- aktywacja temperatury opon – jeżeli jest tylko ciśnienie,
- zegary Alpina, zegary M lub przeskalowane obecnych zegarów do 330 km/h – zegary Alpina i M są domyślnie wyskalowane do 330 km/h,
- aktywacja trybu Comfort PLUS oraz SPORT PLUS,
- aktywacja dodatkowego wyboru 5 mignięć kierunkowskazem przy lekkim dotknięciu manetki kierunkowskazu,
- wyłączenie dźwięku klaksonu w momencie zamknięcia samochodu z pracującym silnikiem,
- zmiana domyślnego trybu startowego z Comfort na dowolny np. Adaptive, Sport, Sport Individual, Eco,
- itp.
To niemalże bazowy zestaw, na bazie którego klienci wybierają co ich interesuje. Oczywiście wszystkie inne dodatkowe opcje zawsze są ustalane na bazie VIN pojazdu o który zawsze prosimy celem przygotowania oferty indywidualnej :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #bmwM4 #bmw5auBMWADV #bmwasystentkierowcy #bmwznakisli #bmwalpina #ADPARSARP #bmwg02m40d