BMW F90 M5 na serwisie w Mobile Coders :).
Większość użytkowników samochodów wie, że odpowiedni serwis eksploatacyjny to klucz do bezawaryjności pojazdu. Tak samo jak większość ludzi zdaje sobie sprawę, że zdrowa dieta to klucz do długiego i "bezawaryjnego" życia.
Oczywiście to nie gwarancja, że nasz samochód się nie zepsuje, a my nie zachorujemy, ale jednak stosując środki zapobiegawcze znacznie zmniejszamy ryzyko wystąpienia problemów.
Wiedza to jedno, świadomość to drugie, a praktyka to trzecie. Często wydaje nam się, że przecież zjedzenie czegoś niezdrowego lub wymiana oleju tylko wtedy, gdy nam się przypomni do niczego złego się nie przyczyni. I to jest prawda, w krótkiej perspektywie czasu pewnie nie, ale co w skali kilku lat lub kilkunastu lat?
Mówiąc o samochodach mówimy raczej o skali tych "kilku".
Przewidziana żywotność i jakość materiałów sprawia, że przy zalecanym interwale serwisowym nasz samochód prawdopodobnie 10 lat nie przeżyje. Co więcej już po 2-3 latach zaczniemy mieć z nim problemy, i to z dużym prawdopodobieństwem.
Co prawda badań nie zrobiliśmy, ale obsługując pojazdy BWM możemy już prowadzić jakieś statystyki i wyciągać jakąś średnią. Z pewnością możemy powiedzieć, że skrócenie interwału olejowego w silniku wydłuża życie jednostki i jej elementów co najmniej 3-4x. Skąd ta pewność? Z własnych doświadczeń, z doświadczeń znajomych i klientów. Rola jaką odgrywa olej pracujący w silniku jest wielozadaniowa.
Smaruje, chłodzie, odprowadza ciepło, zapewnia stabilność termiczną.
Jeżdżąc na starym oleju mamy problem, to mniej więcej tak jak jeść frytki ze starej frytury. Niby jest ok, smakują one trochę gorzej, ale nie ma tragedii. Pytanie jak będziemy się czuć po kilku latach ciągłego jedzenia takiego przysmaku ;). Pomińmy fakt, że frytki nawet ze świeżego oleju są niezdrowe, to kąpane w starym na pewno zaszkodzą nam szybciej niż wolniej :). Jasne, frytek nie jemy codziennie, ale silnik naszego auta pracuje na oleju każdego dnia, dlatego tak ważna jest jego jakość.
Prezentowane BMW przyjechało do nas na:
- serwis olejowy w silniku z zestawem Trzech Króli
- serwis świec zapłonowych 8 szt. OE BMW
- serwis oleju w skrzyni VTG (xDrive) + kalibracja
- serwis olejowy w tylnym moście
Bartek, nasz stały klient nie lubi niespodzianek, dlatego oleje zmienia często i nie oszczędza w tej kwestii. Jego BMW M5 F90 jest często serwisowane i gotowe do bezawaryjnej jazdy :).
Dziękujemy za ponowne skorzystanie z naszych usług :).
#MobileCoders #bmwkodowanie #serwis #vtg #m5F90 #swiece