BMW G31 520xd, czyli klasyka gatunku w Mobile Coders :).
Modyfikacja Stage 1 silnika oraz wyłączenie start stop.
Moc
190 KM -> 230 KM
Moment obrotowy
400 Nm -> 480 Nm
- pamięć systemu start-stop
BMW G31 i to w wersji 520d to takie auto, które nie tylko można, ale też trzeba zmodyfikować.
Tak, wiemy, są przeciwnicy i zwolennicy modyfikacji. Jedni się boją, inni modyfikują każde swoje auto. My nigdy nikogo na siłę nie namawiamy, a raczej preferujemy, by klient sam był przekonany do takiego zabiegu.
Opinie są różne, społeczność Internetowa może robić mętlik w głowie odnośnie awaryjności samochodu po takich czynnościach. Z jednej strony nic dziwnego, jest wiele firm, które po prostu nie potrafią zmodyfikować jednostek sterujących pracą silnika, by nie dochodziło do usterek.
Z drugiej jednak strony jeśli udajemy sie do doświadczonej firmy, to możemy spać spokojnie :).
Jeśli jednak boimy się, że coś w samochodzie może się popsuć i mamy zamiar każdą usterkę wiązać z modyfikacją to nie dal nas jest tzw. CHIPTUNING.
Należy pamiętać, że niezmodyfikowane samochody też się psują każdego dnia i nie ma na to logicznego wytłumaczenia, a przyczyna zwykle tkwi w wielu czynnikach.
Czasami mamy pecha, czasami coś na poziomie fabrycznym jest nie tak, a czasami poprzedni właściciel auta lub my sami nie do końca zdajemy sobie sprawę jak poprawnie eksploatować pojazd.
Powiemy tak, praktycznie każdy z naszych klientów, który był pierwszym właścicielem, np. takiej 520d czy innego BMW, które u nas modyfikował, nie miał żadnych problemów. Oczywiście podstawą jest dbanie, zmiana oleju, porządne rozgrzewaniem przed tzw. "butowaniem" samochodu :). Ale o tym już pisaliśmy setki razy.
Kluczem do bezawaryjności, ale nie gwarancją, jest poprawna eksploatacja, a eksploatacja nie oznacza tylko i wyłącznie wymiany oleju i płynów na czas, ale także sposobu jazdy samochodem od pierwszych kilometrów.
Maciej, który zakupił właśnie auto z drugiej ręki, nie był pierwszym właścicielem prezentowanego egzemplarza, jednak mimo wszystko auto wygląda na bardzo zadbane. Nauczony doświadczeniem swoich poprzednich aut modyfikowanych u nas (BMW i Audi) niemalże natychmiast zjawił się u nas na modyfikacji silnika Stage 1 zaraz po zakupie.
Samochód zyskał ekstra 40 KM i 80 Nm, a jednostka B47 to bardzo trwały silnik, który niemalże pragnie dodatkowej mocy i rewelacyjnie sobie z nią radzi :).
Dlatego wracając do początku tego posta, silnika 2.0d B47 to jednostka, którą trzeba modyfikować, aby wyciągnąć z niej "uśpiony" potencjał. Tak, dosłownie uśpiony, bo w serii auto jest ospałe, a po modyfikacji, mimo, że nie jest demonem prędkości i torowym wojownikiem, to daje już dużo frajdy i przestaje męczyć :).
Maciej zobaczył różnicę zaraz po wyjechaniu za bramę warsztatu, niemalże przy pierwszym wciśnięciu pedału gazu :).
My, siedząc obok i logując pojazd też od razu poczuliśmy moc :).
Prawie 500 Nm to znaczna różnica względem 400 fabrycznych.
Na sam koniec oczywiście zakodowaliśmy system start-stop, by nie dręczył kierowcy i by nie włączał się za każdym razem po zgaszeniu i zapaleniu silnika.
Bardzo dziękujemy za ponowne skorzystanie z naszych usług :).
#MobileCoders #BMWG31 #520d #b47 #chiptuning #moc #kodowanie