BMW M8 Competition F91, czyli Cabrio na modyfikacji w Mobile Coders :).

CHIPTUNING
Moc
625 KM -> 700 KM
Moment obrotowy
750 Nm -> 1000 Nm

O ile z modelem F90 serią 5, F92 Coupe czy też F93 Gran Coupe spotykamy się dość często, o tyle wersje F91 Cabrio to dość rzadko spotykane okazy.

Model F91 i F92 pojawiły się szybciej niż wersja F93, co było dość zaskakujące. Cabrio pojawił się w sprzedaży w czerwcu 2019, a wersja Gran Coupe dopiero w październiku.

Modele te mają świetny design i prezentują się przepięknie. Samochód, który jest bohaterem tego posta ma długość prawie 4.9m, a wersja 4 drzwiowa, czyli model GC to aż 5.1 m. Bardzo długie samochody, ale dzięki takim rozmiarom prowadzą się genialnie.

Niestety jeśli chodzi o masę to tutaj nie ma zmiłuj, tak duże "kloce" muszą swoje ważyć. Komfort i cisza jakie zapewniają obciążone są niestety ciężarem, który muszą udźwignąć. Co więcej wersje M są odpowiednio odchudzone od swoich "non-M" odpowiedników, jednak w dalszym ciągu, dla F91, jest to masa grubo powyżej 2200 kg bez kierowcy.
Oczywiście, wziąć pod uwagę należy, że jest to Cabrio, które odpowiednio wzmocnione i usztywnione przytyło względem Coupe.

Naszym zadaniem w tej prześlicznej Beemce była modyfikacja CHIPTUNING Stage 1, czyli programowe zwiększenie mocy silnika.

Producent deklaruje tutaj moc na poziomie 625 KM i 750 Nm. Oczywiście o ile moc powiedzmy, że się zgadza, o tyle momentu w serii mamy zawsze znacznie więcej w silnikach S63 :). Jadąc M8 w jakiekolwiek wersji trudno jest uwierzyć, że to ponad 2 tonowy klocek, Auto odjeżdża już na serii rewelacyjnie, ma świetną trakcję i zaskakuje bardzo wielu profesjonalnych kierowców.

Poza tym, że mamy rewelacyjne parametry jeśli chodzi o moc to dodatkowo zachowana jest tutaj klasyka BMW, czyli zwrócony w stronę kierowcy, intuicyjna obsługa systemu iDrive oraz bardzo wygodna pozycja z kierownicą.

Po naszych zmianach, które wprowadziliśmy w około 2h przyszedł czas na testy tego potwora. O ile na serii auto zachowywało się rewelacyjnie, o tyle po CHIPTUNINGu wyrywało asfalt z drogi ;). Przyspieszenia między 100 a 200 km/h to dla tego samochodu jak zjedzenie śniadania. Przyspiesza ono piekielnie w każdym zakresie prędkości. Nie ma znaczenia czy jedziemy 80 km/h czy 220, auto jest drapieżne, "napakowane" i czeka aż wydamy mu rozkaz. Reakcja na gaz jest tutaj niemalże błyskawiczna przez co czujemy się zintegrowani z pojazdem.

A jeśli będzie odpowiednia pogoda to ściągamy dach i jedziemy zwykłą cywilną "ósemką" w Cabrio :).
Parametry jakie udało nam się uzyskać to lekko ponad 700 KM i ponad 1000 Nm momentu obrotowego.

Co ciekawe samochód trakcyjnie dalej radzie sobie z tą mocą. Oczywiście opony muszą być dobrze dogrzane, ale nie ma to tamto, xDrive w połączeniu z ZF8HP daje tutaj sobie świetnie radę :).

Bardzo dziękujemy za zaufanie i życzymy bezpiecznej jazdy :).

#MobileCoders #BMWkodowanie #chiptuning #BMWM8 #F91 #moc
Przeczytaj na