Pełen serwis i Chiptuning BMW G30 520d w Mobile Coders 😊.
Przed === >>> po Chiptuningu:
190 KM === >>> 230 KM
400 Nm === >>> 480 Nm
Właściciel opisywanego dziś BMW 520d, pan Michał, przyjechał do nas, aby wykonać kompletny serwis oraz naprawę swojego auta, a także na programowe podkręcenie możliwości 😊.
Zakres naszych działań był szeroki i obejmował przede wszystkim:
• Wymianę oleju silnika przy pomocy Zestawu Trzech Króli, który obejmuje:
o Olej silnika Penrite 5W40,
o Płukankę Penrite Engine Flush,
o Dodatek do oleju Liqui Moly Ceratec,
o Oryginalny filtr oleju BMW.
A także:
• Wymianę filtra powietrza
• Wymiana oleju oraz miski z filtrem skrzyni biegów,
• Wymianę olejów mostu tylnego oraz przedniego,
• Wymianę oleju skrzyni rozdzielczej xDrive,
• Wymianę wahaczy rozprężnych przedniego zawieszenia,
• Ustawienie geometrii zawieszenia.
Wymiana oleju w silniku samochodu regularnie jest ważna z kilku powodów (i pamiętajcie, by robić to minimum 2x częściej niż zaleca producent:
- Zapewnienie odpowiedniego smarowania: Olej silnikowy ma za zadanie smarować i chronić ruchome części silnika przed tarcie i zużyciem. Wymiana oleju regularnie pomaga utrzymać prawidłowe smarowanie, co przekłada się na lepszą wydajność silnika i dłuższą żywotność.
- Usuwanie zanieczyszczeń: Wraz z eksploatacją, olej silnikowy gromadzi zanieczyszczenia, takie jak metalowe opiłki, osady i zanieczyszczenia z procesu spalania. Wymiana oleju usuwa te zanieczyszczenia, co pozwala utrzymać czystość silnika i zapobiega powstawaniu osadów, które mogłyby negatywnie wpływać na jego działanie.
- Ochrona przed korozją: Olej silnikowy zawiera dodatki, które chronią metalowe części silnika przed korozją, my dodatkowo stosujemy płukanki, które z całego serca zalecamy.
W miarę upływu czasu i eksploatacji, dodatki w oleju tracą swoje właściwości ochronne. Regularna wymiana oleju pozwala utrzymać ochronę przed korozją i zabezpiecza metalowe elementy silnika przed uszkodzeniem.
- Utrzymywanie właściwości oleju: Olej silnikowy z czasem traci swoje właściwości smarujące, chłodzące i uszczelniające. Regularna wymiana oleju pozwala utrzymać optymalne parametry oleju, co wpływa na poprawę wydajności silnika, obniżenie temperatury pracy i zapobieganie wyciekom. Jeśli często zmieniacie olej, to pracuje on na niższych temperaturach, tym samym do wycieków dochodzi rzadziej.
- Przegląd stanu technicznego: Wymiana oleju to doskonała okazja do przeglądu stanu technicznego samochodu. Podczas wymiany oleju mechanik może zauważyć potencjalne problemy, takie jak wycieki, zużycie części czy uszkodzenia. Wczesne wykrycie tych problemów może ułatwić naprawę i zapobiec większym uszkodzeniom w przyszłości.
- Przestrzeganie zaleceń producenta: Producent samochodu określa zalecany interwał wymiany oleju dla danego modelu, niestety obecnie jest on zbyt długi ze względu na rygorystyczne normy emisji CO2 do atmosfery. Skrócenie interwału spowoduje znaczne wydłużenie życia silnika, a przeglądy między zalecanymi przez producenta można wykonać w dowolnym warsztacie nieautoryzowanym, jednak pamiętajcie, by użyć oryginalnych filtrów i wysokiej jakości olejów spełniający aprobatę danej marki :).
Ale wróćmy już do naszego bohatera.... :).
W momencie wykonania serwisu, auto legitymowało się przebiegiem 76 tys. km, zatem jest to bardzo dobry czas, na wymianę wszelkich płynów, o których często się zapominana (bo producent auta tego nie wymaga).
Wymiana oleju skrzyni biegów razem z miską, w której jest filtr to podstawa jej poprawnego działania. Wymianę przeprowadzamy według instrukcji producenta skrzyni ZF, metodą statyczną, a samo poziomowanie musi przebiegać przy odpowiedniej temperaturze oleju.
Bardzo wrażliwa na jakość smarowania jest także skrzynia rozdzielcza xDrive, co może być przyczyną kosztownej awarii, a można tego łatwo uniknąć – pilnując dobrego stanu opon oraz poprzez regularny serwis skrzyni rozdzielczej. W mostach przednim oraz tylnym olej też podlega zużyciu, zatem warto od razu wymienić także i te oleje.
Po wszystkich czynnościach serwisowych oraz wymianie wahaczy i ustawieniu geometrii zawieszenia, nadszedł czas na wykonanie Chiptuningu silnika 😊.
Tutaj klasyczny, bardzo dobrze znany i najczęściej spotykany 2-litrowy silnik diesel’a o oznaczeniu B47, o którym można śmiało powiedzieć, że jest trwały, ekonomiczny i całkiem dynamiczny, choć lepiej sprawdza się w mniejszych autach.
Dlatego właśnie dobrze jest podnieść moc, gdzie przy samej modyfikacji oprogramowania sterownika silnika uzyskujemy dodatkowe 40 KM i 80 Nm, co znacznie wpływa na elastyczność i „odejście” przy prędkościach autostradowych, gdzie najwięcej brakuje w dużej limuzynie jaką jest G30 😊.
Po takim serwisie i modyfikacji, śmiało można jechać w dalszą trasę z uśmiechem na ustach 😊.
Dziękujemy serdecznie panu Michałowi za skorzystanie z naszych usług i pozdrawiamy 😊.
#MobileCoders #kodowanie #chiptuning #Serwis #oleje #ZF8HP #xDrive #mosty #Penrite #LiquiMoly #EngineFlush #naprawy