Mercedes GLE W166 na modyfikacji Stage 1 oraz "naprawie" Adblue w Mobile Coders :).
CHIPTUNING
Moc 204 KM -> 250 KM
Moment obrotowy 500 Nm -> 550 Nm
GLE W166 to następca ML'a, generalnie samochód jest bardzo podobny do swojego poprzednika i dla większości ludzi, którzy nie siedzą tak głęboko w marce Mercedes różnice mogą nie być zauważona na pierwszy rzut oka.
Pojazd ten był produkowany między 2015 a 2018 rokiem, co jest stosunkowo krótkim okresem, jednak jeśli wziąć pod uwagę, że jest on Face Liftingowanym modelem ML to jego produkcja trwała jednak długo :).
O ile tył można pomylić z modelem ML, to przód zmienił się bardzo w stosunku do modelu W165.
Na pokładzie mamy tutaj wszystkie rozwiązania klasy wyższej i przyjemny komfort czy podróżujemy w długie trasy czy krótkie odcinki. Zawieszenie i układ kierowniczy są dopracowane, a środek, mimo, że już może wydawać się trochę archaiczny, to jednak wciąż może się podobać. Zresztą Mercedes jest specyficzny i to wnętrze trzeba po prostu kochać, jednak jeśli chodzi o jakość to jest ona na wysokim poziomie.
Naszym zdaniem w tym SUV'ie było przede wszystkim naprawienie systemu Adblue. Pisząc "naprawienie" każdy wie o co chodzi. Nie jesteśmy zwolennikami zatruwania środowiska, czy omijania rozwiązań minimalizujących produkcję CO2 do atmosfery przez samochody, jednak w momencie, gdy trafiają w nasze ręce samochody 2-3 letnie z małymi przebiegami, w których system Adblue zaczyna szwankować, to mocno zastanawiamy się, w którą stronę to wszystko zmierza.
Wyceny naprawa tych systemów sięgają zwykle kilkunastu tysięcy złotych. Co gorsze producenci, po gwarancji auta umywają ręce i nie chcą naprawy pokryć.
Stawiając się w roli klienta, który już wydał kilka tysięcy złotych na naprawę, po czym problem po kilku miesiącach wraca, rozumiemy chęć wyrzucenia tego wynalazku z auta.
Dokładnie tak zrobiliśmy w prezentowanym Mercedesie. "Naprawiliśmy" system Adblue w taki sposób, by już nigdy klienta nie zawiódł ;).
Rozwiązanie ekologiczne, które wymaga od nas olbrzymich nakładów finansowych, które jest zawodne w każdej marce, mówmy to z doświadczenia, niesie ze sobą największe korzyści dla producenta pojazdu i elementów z tym systemem związanych. Ekologia jest tylko na papierze.
Oprócz samej "naprawy Adblue zrobiliśmy oczywiście to co tygrysy lubią najbardziej, czyli zmodyfikowaliśmy jednostkę znaną i mało awaryjną, czyli OM651. Tutaj w W166 jest wersja 250d, czyli najsłabszy diesel jaki występował. W serii dysponuje mocą 204 KM i 550 Nm i jest to no ok, dla spokojnego toczenia się.
Jednak po naszym Stage 1 autko zachowuje się naprawdę świetnie, przyrost mocy i momentu o około 50 jednostek jest czymś co czyni ten pojazd żwawszym, płynniejszym i ekonomiczniejszym. Tak, lekki wzrost momentu odchudza Mercedesa GLE o jakieś 200-300 kg :).
W każdym razie opinie tylko pozytywne płyną z ust właściciela tego auta :).
Bardzo dziękujemy za zaufanie i skorzystanie z naszych uslug :).
Pozdrawiamy.
#MobileCoders #mercedes #chiptuning #adblueOFF