Serwis olejowy z zestawem Trzech Króli w G05 30d oraz G31 525d na serwis olejowy z wszystkimi filtrami w Mobile Coders :).
- Olej Penrite 5w40 Enviro+
- Ceratec
- Engine Flush
- OEM filtr oleju
Większość osób, która nas czyta wie, że do obsługi eksploatacyjnej samochodów podchodzimy bardzo skrupulatnie.
Nie lubimy, gdy długie interwały między wymianami oleju oraz innych płynów eksploatacyjnych są traktowane jako coś normalnego.
Z jednej strony producenci olejów chwalą się na swoich stronach, że ich olej to Long Life i można wymieniać go spokojnie co 30k km, a z drugiej pracownicy danej korporacji odradzają tak rzadkich wymian i zachęcają do ich znacznego skrócenia.
Artykuły w których firmy same sobie zaprzeczają można znaleźć w Internecie.
My jesteśmy i zawsze byliśmy zdania, że krótszy interwał to dłuższe życie silnika, jego lepsza sprawność, czystość oraz bezawaryjność. W swoich samochodach nigdy nie przekraczamy 10-12k km od wymiany do wymiany.
Skutkiem tego jest bezproblemowa eksploatacja naszych samochodów. I nie ma to znaczenia czy jest to pojazd nowy czy kilku letni. One się po prostu nie psują.
Wiadomo, że z wiekiem samochód może się zepsuć i jest to naturalna konsekwencja zasady termodynamiki. Jednak to jak zadbamy o silnik, płyny w dyfrach, w układzie hamulcowym czy skrzyni biegów zależy to jak długo samochód odwdzięczy nam się bezproblemową pracą. I nie ma tutaj miejsca na farta.
Niektórzy piszą, że mają auto od nowości i serwisują go zgodnie z zaleceniem serwisu i przejechali 200k km bez awarii. I tak, zgadza się, sami takie auta spotykamy, jednak jest jedno "ale", te auta po pierwsze nie pracują tak dobrze jak te, które robiły ten sam dystans i w których olej zmieniany był 2x częściej. Nie raz mieliśmy tego przykłady, że na słuch już było wiadomo, że tutaj wymiana oleju następuje co ok 30k km, gdy obok pojawił się samochód z tym samym przebiegiem, a jego silnik pracował miękko i aksamitnie, choć były to dokładnie dwa te same samochody.
Inna sprawa, że liczy się również sposób w jaki auto eksploatujemy. Na pewno mniejszą szkodę wyrządzą rzadsze wymiany oleju w samochodzie, który jeździ w długie trasy i nie jest zbyt często gaszony i zapalanym, niż ten który pokonuje krótkie i jest częściej niedogrzany.
To samo tyczy się klimatu, w którym się poruszamy naszym pojazdem. To czy jest on garażowany, czy stoi pod chmurką. To czy jeździ głównie w mieście (tutaj zdecydowanie olej co max. 10k km) czy po trasie.
Złotym środkiem dla nas jest ok 12k km, wtedy olej jest jeszcze ok, a przecież nie chodzi o to, żeby zlewać szlam z silnika i dopiero wymieniać na nowy. Olej, który zlewamy powinien mieć jeszcze właściwości zbliżone do fabrycznych, ponieważ każdy kilometr na już zużytym przyczynia się do większego ryzyka awarii w przyszłości.
Dokładnie takie podejście mają nasi stali klienci, którzy podchodzą do tematu odpowiedzialnie, czyli nie czekają aż kontrolka "wymień olej" pojawi się na desce rozdzielczej, a robią to przynajmniej 2x w zadanym przez producenta interwale.
Co najlepsze w tym wszystkim to fakt, że wymiana oleju naprawdę nie jest kosztem, który doprowadzi nasz budżet do ruiny, a naprawy silnika mogą być bolesne.
W dodatku taka wymiana trwa max. 1h. co sprawia, że zwrot z inwestycji jest naprawdę wysoki :).
W G05 30d Sebastiana zrobiliśmy oczywiście serwis olejowy z zestawem Trzech Króli, serwis przeprowadzony drugi raz od nowości u nas. Pierwszy przy 4k km, a teraz samochód ma 16k km. A do ASO auto trafi dopiero przy ok 27k km.
W G31 525d Krzysztofa, czyli z dość rzadkim silnikiem wykonaliśmy również pełen serwis z zestawem Trzech Króli, dodatkowo wymieniliśmy filtr paliwa, powietrza oraz kabinowy. Naprawiliśmy również usterkę poziomu płynu do spryskiwaczy. Komputer informował o niskim poziomie pomimo, że było full :).
Bardzo dziękujemy za skorzystanie z naszych usług :).
Pozdrawiamy,
#serwisBMW #MobileCoders #ceratec #flush #penrite #olej #serwis