BMW G01 X3 USA – kompletna konwersja wraz z zmianą lamp na ADAPTIVE w Mobile Coders :).

Zapakowane w 12 metrowe kontenery, ruszyły do Polski :).
Tak, płyną samochody płyną, gdyż telefony w tematyce konwersji się rozdzwoniły.
To w sumie okazja, aby przypomnieć co należy zrobić oraz co wchodzi w skład konwersji.

Oczywiście piszemy tutaj co wchodzi w skład naszej konwersji, gdyż wielokrotnie trafiają do nas samochody rzekomo po konwersji, które jak się okazuje niestety nie mają wykonanej jej w pełni. Albo brak przeciwmgielnego, albo brak nawigacji itp.

Z naszych obserwacji wynika, że najczęściej kupowane są SUVy.
Króluje tutaj model G01 czyli X3. Tego w stanach jest na pęczki, a po „dzwonku”, jest taniej,.

Fajnie się składa, bo akurat kilkanaście dni temu mieliśmy okazję konwertować taki właśnie samochodzik zatem garść informacji dla przyszłych kupujących i obecnie oczekujących :).

Jeżeli chodzi o G01/G02 to tutaj pamiętać należy, że po konwersji tylnych lamp rozdziela się stop z kierunkowskazem. Innymi słowy, „sztuczny” mostek między tymi lampami zostaje rozdzielony po to, aby światło stopu było światłem stop, a kierunkowskaz kierunkowskazem. Domyślnie oba światła są „jednością” i świecą zawsze razem, co oczywiście jest niepoprawne w EU.

Jak wspomnieliśmy, po zakodowaniu tyłu na EU, sygnały z modułu BDC (moduł sterujący światłami i nie tylko), zmieniane są na inne piny.
Moduł osobno steruje światłem stop i kierunkowskazem. No ale niestety na PIN-ach kierunkowskazu instalacji brak :). W USA nie była potrzebna, stad też jej nie ma.

Zatem w przypadku tego modeli i większości, należy pociągnąć wiązkę pod kierunkowskazy.
Od razu odpowiadamy na pytanie. Nie ma znaczenia czy lampy tył wkładamy z EU (zalecamy), czy dajemy do przerobienia (nie zalecamy). Wiązka musi być pociągnięta w obu przypadkach.

Inaczej wygląda sprawa lamp przednich. Tutaj można zostawić lampy USA. Oczywiście nie będziemy mieli pełnej asymetrii i doświetlania pobocza, ale po zdekodowaniu obrysówek oraz kilku zabiegach kodowaniem lampy będą świecić poprawnie i nikogo nie będą oślepiać.

Jeżeli mamy do wymiany lampy przednie, bo samochód zaparkował przodem w coś co stało bliżej niż poprzedniemu właścicielowi się wydawało, to warto pomyśleć od rzazu o montażu lamp LED FULL Adaptive.
Tak jak to właśnie zrobiliśmy w tym przypadku. Oczywiście wymaga to jeszcze zamontowania innego przełącznika zespolonego, oraz całkowicie innego kodowania pojazdu, ale efekt warty pracy :).

A skoro o pracy mowa, zakres w tym samochodzie obejmował:

- zmiana przełącznika zespolonego,
- budowa wiązki do lamp tylnych,
- zakodowanie lamp ADAPTIVE LED (po zmianie ze zwykłych lamp),
- przekodowanie przednich świateł, włączenie świateł dynamicznego świecenia,
- zakodowanie tylnego światła przeciwmgłowego,
- aktywacja CarPlay wraz z filmami podczas jazdy,
- aktualizacja oprogramowania nawigacji do najnowszej wersji CAŁA EUROPA,
- zmiana częstotliwości fal radiowych na EUROPĘ,
- aktywacja języka PL – spolszczenie całego systemu,
- ustawienie regionu DVD EU dla celów oglądania filmów DVD,

Czas operacyjny takiej kompletnej usługi to ok 8h.

Dziękujemy.

#MobileCoders #bmwkodowanie #konwersjaBMWUSA #konwersjaG01X3 #BMWzUSAX3G0130i #bmwcarplay #bmwlampyadptive
Przeczytaj na