BMW X7 G07 M50d na serwisie w Mobile Coders 😊.
Zakres:
- wymiana oleju w silniku z zestawem „Trzech Króli” czyli płukanka, olej Penrite 5w40, filtr oleju BMW OE oraz Ceratec 😊.
- wymiana oleju w napędzie xDrive
- wymiana oleju w skrzyni biegów ZF8HP
- wymiana filtra kabinowego
- wymiana tylnych tarcz i klocków hamulcowych BMW OE

Pan Karol, który jest właścicielem tej X7 modyfikował już ją u nas wcześniej 😊. Także z 400 KM jednostki zrobiliśmy jakieś 480 KM.

Samochód ten po tym zabiegu stał się nie do poznania, jeździ dużo przyjemniej i płynniej. Moment obrotowy bliski 900 Nm robi niesamowitą robotę w tym „autobusie”.

No właśnie, czy to jeszcze SUV, czy już autobus? Odpowiedź na to pytanie nie jest taka oczywista. Każdy, kto jeździł X7 pierwszy raz może naprawdę drapać się po głowie próbując skategoryzować gabaryt tego auta 😊.
Dla nas jest to wciąż SUV, ale bardzo, bardzo duży, który poza olbrzymim komfortem zapewnia również świetne osiągi i prowadzenie, co zdecydowanie mocno odróżnia go od Mercedes GLS 400d. BMW bije go na głowę pod kątem wrażeń z jazdy i ogólnego „odczucia” w prowadzeniu.

To co Mercedes ma lepszego to minimalnie lepszy komfort. I na tym możemy poprzestać.

Pan Karol jest bardzo zadowolony z osiągów swojego BMW X7 po naszej modyfikacji więc stwierdził, że zacznie ten pojazd również u nas serwisować 😊.
Zakres prac był tutaj z góry ustalony, a jedyną niewiadomą było to czy z tyłu zmieniamy klocki i tarcze, czy same klocki.

Na miejscu, po zmierzeniu tarcz okazało się, że ich grubość jest poniżej normy więc padła decyzja, by również je wymienić.
Oczywiście wymiany dokonaliśmy z użyciem tylko i wyłącznie tarcz BMW OE, które charakteryzują się najwyższą jakością. Wyczyściliśmy dokładnie piasty, wymieniliśmy śruby, klipsy oraz czujnik zużycia.
Następnie wymieniliśmy olej w silniku na Penrite Enviro+ 5w40, ale przed tym wlaliśmy płukankę Engine Flush Penrite i pozwoliliśmy popracować autku ok. 10 minut.
Po tym czasie zlaliśmy stary, przepracowany i brudny olej, zamontowaliśmy nowy filtr i zalaliśmy silnik świeżutkim 😊.

Autko ma już ponad 100k km więc zdecydowaliśmy, by również wymienić olej w napędzie xDrive. Zamierzaliśmy zrobić to również w przednim i tylnym mechanizmie różnicowym, jednak naglił nas brak czasu klienta, który się spieszył, więc przerzuciliśmy wymianę na inny termin.

Wymiana oleju w VTG, czyli skrzyni rozdzielczej jest najistotniejsza. Tutaj napęd xDrive nie znosi starego smarowidła. Należy najpóźniej po 70-80k km wymienić go i robić to regularnie po takim właśnie przebiegu. Dzięki temu możemy spać spokojnie, bo napęd wytrzyma bardzo długo.

Klient również zdecydował się na wymianę oleju w skrzyni biegów ZF8HP. Tak, tutaj to był ostatni dzwonek, ponieważ producent przewiduje taką wymianą (producent skrzyni rzecz jasna) co ok 100k km, ale my zalecamy zrobić to nawet między 60-80k km. To następna rzecz, która zapobiega przedwczesnemu zużyciu się skrzyni 😊.
Wymiana filtra kabinowego nastąpił automatycznie wraz z olejem silnikowym, jako jest to standardowy zakres przy takiej operacji 😊.

Teraz samochód jest odświeżony, jeździ płynniej, a właściciel może spać spokojnie, bo samochód na pewno nie zawiedzie go z jego winy.
Bardzo dziękujemy panu Karolowi za ponowne skorzystanie z naszych usług 😊.
Życzymy przyjemności z jazdy.
#MobileCoders #serwisBMW #X7G07 #M50d #chiptuning #serwishamulcowy #olej #penrite #trzechkroli
Przeczytaj na