BMW M550i G30 530 KM na modyfikacji CHIPTUNING oraz kodowaniach w Mobile Coders 😊.

CHIPTUNING
Moc
530 KM -> 650 KM
Moment obrotowy
750 Nm -> 850 Nm

Kodowania:
- start-stop zapamiętanie pozycji
- skalowanie zegarów do 330 km/h

Pan Piotr poprosił nas o zmodyfikowanie swojego BMW M550i G30 z 2019 roku. Samochód ma lekko ponad 100k km i wymienione na gwarancji było w nim praktycznie wszystko. Zaczynając od napędu VTG, skrzyni biegów, a kończąc na całym silniku 😊. Przypadek?

Nie można zaprzeczyć, że właściciel tego potworka ma ciężką nogę. Uwierzcie nam, mieliśmy okazję tego doświadczyć i 90% czasu podróży z takim kierowcą za kółkiem odruchowo wciskacie prawą nogę w nieistniejący, po stronie pasażera, pedał hamulca 😊.

Tak, wrażenia niesamowite, a jeśli mówimy o M550i i to jeszcze w wersji 530 KM to tutaj nie ma miejsca na żarty. Oczywiście dla Pana Piotra standardowa 530 KM wersja nie jedzie, w sensie, że on zdaje sobie sprawę, że nie jest to słabe auto, ale doświadczenia jakie zyskał z innymi szybkimi autami spowodowały, że ten samochód jakoś się „odpycha”, ale bez szału.

W związku z tym, że serwis wymienił na gwarancji silnik, skrzynie, napęd i jeszcze kilka innych drobnych elementów w aucie to pan Piotr postanowił zaprosić nas na indywidualne wysterowanie sterownika silnika i skrzyni, by samochód zyskał trochę „wigoru” 😊.

Aha, ale wróćmy jeszcze do kwestii, dlaczego silnik, skrzyni, xdrive w ogóle się popsuły? W obecnym momencie ciężko stwierdzić, jednak samochód jeździł wcześnie na tzw. BOXie, czyli urządzeniu, które niby podnosi moc silnika, ale finalnie kończy się to właśnie tak, że rozlatuje się on dość poważnie 😉.

Nie wnikamy, o BOXach pisaliśmy nie raz i nigdy nie polecamy tych rozwiązań nikomu. Ci, którzy myślą, że BOX zastąpi strojenie indywidualne ten albo nie jeździł nigdy tak zmodyfikowanym autem, albo nie miał innego wyjścia ze względu na dany pojazd czy sterownik. Jeszcze inna opcja to po prostu wciskanie byle czego klientom, byle był jakiś tam odczuwany moment i moc, ale bez troski o jednostkę napędową.
Ale wracając do prezentowanego BMW G30 M550i, tutaj wystroiliśmy autko standardowo, bez jakichś większych trudności na ok 650 KM i 850 Nm. Dzięki temu samochód stał się dużo dynamiczniejszy. Chcieliśmy również wykonać modyfikację skrzyni biegów, ale akurat ten dany typ skrzyni nie jest na tę chwilę wspierany przez żadne nasze urządzenie CHIPTUNINGowe 😊.

Pan Piotr w trakcie testu przejechał się i powiedział, że jedzie lepiej, ale zapytał, czy możemy więcej? :D. Odpowiedzieliśmy, że poruszamy się zawsze w buforze bezpieczeństwa i nie zamierzamy doprowadzić do usterki jednostki, dlatego ten poziom, który zrobiliśmy jest optymalny i bezpieczny.
Na sam koniec zakodowaliśmy kilka przydanych opcji.

Pan Piotr jest dość dużym pasjonatem motoryzacyjnym i technicznym. Pokazał on nam swoją firmę i mocno zainteresował tym czym się zajmuje. Widać pasję i oddanie temu co robi, co naprawdę zrobiło na nas wrażenie. Tylko pogratulować.
Odjeżdżając spod firmy właściciela czuliśmy lekki niedosyt, jako że oczekiwania pan Piotr miał większe i nie byliśmy pewni, że je spełniliśmy, Oczywiście i tak może się zdarzyć, każdy z nas jest inny. Dla jednym 150 KM to dużo dla innych dopiero 800 😉.

W każdym razie po ok 2h nasza radość i zadowolenie z pracy wróciło, ponieważ otrzymaliśmy telefon od pana Piotra, który pojeździł trochę więcej i powiedział, że „jest petarda” 😊. Samochód pracuje dużo lepiej, lepiej się zbiera, lepiej reaguje na gaz oraz jest znacznie znacznie szybszy. Niebo a zmienia między tym co była na BOXie, a jest teraz 😊.

Bardzo się cieszymy, że wszystko śmiga tak jak powinno.

Bardzo dziękujemy też za zaproszenie nas do siebie, za możliwość pracy przy tym świetnym samochodzie oraz za pokazanie nam swojej działalności 😊.

Pozdrawiamy serdecznie i życzymy tylko radości z jazdy i brak mandatów.

#MobileCoders #BMWg30 #M550i #N63 #bmwkodowanie #chiptuning
Przeczytaj na